بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین راه‌ها برای جذب مخاطب است و تولید محتوای پزشکی نیز یکی از موضوعاتی است که می‌توانید با استفاده از آن مخاطبین خود را راضی نگه داشته و اطلاعات خوبی را به آن‌ها منتقل کنید.

همانطور که می‌دانید، مطالب و دانستنی‌های مربوط به سلامتی و پزشکی همواره یکی از موضوعات مورد علاقه مردم بوده است. به این دلیل که می‌توانیم با استفاده از این مطالب خود را سلامت نگه داشته و از سوی دیگر ما را تشویق به رعایت بعضی نکات جهت پیشگیری از بیماری می‌کند.

در هر صورت برای تولید محتوای پزشکی با کیفیت و مخاطب پسند رعایت یک سری از نکات الزامی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۶ ترفند برای تولید محتوای پزشکی با کیفیت

در ادامه به ترفندهایی اشاره خواهیم کرد که در تولید محتوا پزشکی بسیار کارساز خواهد بود.

توجه به اخبار داغ و دسته اول پزشکی

سعی کنید که همیشه اخبار و تحولاتی که در دنیای پزشکی رخ می‌دهد را بررسی کنید و با اطلاع رسانی این رویداد‌ها، مخاطبین خود را شگفت زده کنید.

مخاطب همیشه دوست دارد از اخبار تازه و داغ مطلع شود و چه بهتر که سایت شما با تولید محتوای پزشکی با کیفیت آن اطلاعات را به دست خوانندگان برساند.

یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، این است که سعی کنید در مقاله خود موضوع مورد نظر را نیز نقد کنید.

به عنوان مثال امروزه ساخت واکسن کرونا یکی از مهم ترین تیترهای اخبار و سایت‌ها شده است. اگر قرار باشد در این مورد مقاله ای را در سایت خود منتشر کنید، سعید کنید از چگونگی ساختن یا میزان اثر گذاری این واکسن نیز در مقاله خود صحبت کنید.

البته دقت کنید که در این حوزه اطلاعات خوبی داشته باشید، در غیر این‌ صورت مخاطب به شما اعتماد نمی‌کند.

شناسایی موضوعات مورد علاقه یا مهم مخاطبین خود

سعی کنید مطالب مورد علاقه یا موضوعاتی که دغدغه مخاطبین سایت شما هستند را پیدا کنید و مقالاتی با  کلید واژه‌هایی درباره این موضوعات بنویسید. تولید محتوای پزشکی مخاطب پسند باید به گونه ای باشد که فرد با خواندن آن مقاله اطلاعات خوبی را در مورد سلامتی یا احتمال وجود بیماری در بدن خود اطلاع پیدا کند.

خوب حالا چگونه باید دغدغه‌های مخاطبین را شناسایی کرد؟

می‌توانید با سرچ در گوگل متوجه شوید که افراد در چه زمینه ای از پزشکی بیشتر سرچ انجام می‌دهند و یا اینکه از مخاطبین خود بخواهید که در قسمت نظرات برای شما پیام بگذارند که به چه موضوعاتی بیشتر در این حوزه اهمیت می‌دهند.

نوشتن یک عنوان جذاب

نوشتن یک عنوان جذاب که مخاطب با خواندن آن مجاب شود مقاله شما را با علاقه مطالعه کند، خود نیز یکی از مهم ترین مراحل تولید محتوای پزشکی است.

با توجه به موضوع نوشته خود، یک عنوان مناسب انتخاب کنید و باید دقت کنید که در این عنوان از جمله یا کلمات عجیب  غریب استفاده نکنید. مثل لاغری در مدت زمان یک ماه!

برای نوشتن یک عنوان مناسب باید با انتخاب کلماتی مخاطب را علاقه مند کنید که شروع به خواندن مقاله شما کند. استفاده از اعداد، جملات پرسشی و یا نوشتن کلماتی مانند کمیاب و ترفند می‌تواند عنوانی جذاب برای شما بسازد.

البته باید دقت کنید که هر چیزی در عنوان نوشتید، باید در مقاله خود به صورت کامل به آن بپردازید.

نگارش یک متن ساده و روان

تولید محتوای پزشکی که ساده و روان باشد می‌تواند خواندن مقاله را برای مخاطب لذت بخش کند و به این ترتیب می‌توانید مخاطبین را راضی و ترافیک بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنید.

سادگی و روانی یعنی اینکه مخاطب هنگام خواندن مقاله بتواند به خوبی با جملات ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی از دل نوشته بیرون بکشد.

نکته مهم دیگر این است که باید دقت کنید که برای چه کسی قصد تولید محتوا دارید؟

برای یک فرد معمولی، برای یک استاد دانشگاه یا یک پزشک؟

اگر قصد دارید برای یک فرد معمولی بنویسید باید از نوشتن کلمات تخصصی پزشکی که باعث سردرگمی او می‌شود خودداری کنید و کمی نیز لحن خودمانی داشته باشید.

اگر برای یک استاد دانشگاه می‌نویسید، باید مقاله کمی رسمی‌تر باشد و اگر برای پزشک مقاله تولید می‌کنید باید تخصصی تر مطالب خود را بیان کنید.

اطلاعات خود را در زمینه پزشکی بالا ببرید

اگر می‌خواهید مطالبتان مورد استقبال واقع شود، باید برای آن وقت بگذارید و یک مقاله مفید و با کیفیت بنویسید.

برای نوشتن همچین مقاله‌ای باید دانش خود را در زمینه مورد نظر بالا ببرید.

منظورم این نیست که بروید و رشته پزشکی بخوانید، ولی بهتر است در سایت‌های معتبری که در این زمینه وجود دارد سر بزنید و مقاله‌هایی که وجود دارد را با دقت بخوانید و با طرز نوشتن و لحن نوشته‌ها بیشتر آشنا شوید.

برای تولید محتوای پزشکی مناسب و با کیفیت باید موضوع خود را در گوگل سرچ کرده و با خواندن چندین مقاله اطلاعات خود را بالا ببرید و محتوایی را بنویسید که مخاطب از آن لذت ببرد.

استفاده از تصاویر در مقاله

یک مقاله متنی بدون عکس می‌تواند مخاطب را خسته کرده و به این ترتیب احتمال دارد سایت شما را بسته و به سایت دیگری وارد شود.

به این منظور سعی کنید که در نوشته خود از عکس نیز استفاده کنید و به این طریق نه تنها مقاله زیباتری را در سایت خود منتشر می‌کنید، بلکه مخاطب نیز بیشتر با نوشته شما ارتباط برقرار می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که باید از عکس‌هایی متناسب با مطالب خود استفاده کرده و از نرم افزارهای گرافیکی نیز می‌توانید برای ایجاد تغییرات زیباتر بر روی عکس نیز استفاده کنید.

در این مقاله به ۶ مورد از ترفند های تولید محتوای پزشکی مخاطب پسند اشاره کردم و امید وارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه.