استراتژی تولید محتوا

بسیاری از نویسندگان ما در حوزه وب تولید محتوا را امری ساده و پیش پا افتاده می دانند. در حالی که هر تولید محتوایی در زمینه های مختلف مانند پزشکی، صنعتی، خبری و آموزشی مستلزم نقشه راهی هستند که به آن استراتژی محتوا گفته می شود. نویسنده ای که بدون تحقیق و تفحص و نقشه راه در حوزه وب به فعالیت می پردازد، به هیچ عنوان نقطه عطف تولید محتوا را مشاهده نخواهد کرد. شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که تولید محتوا چیست؟ چرا تجارت شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد؟
استراتژی محتوا چگونه بر فروش تاثیرگذار خواهد بود و بسیاری از سوالات دیگر که برای بسیاری از خوانندگان در زمینه استراتژی محتوا گنگ و نامفهوم مانده است. برای اینکه مقوله استراتژی محتوا را به درستی درک و در آینده به بهترین شکل ممکن آن را به کار بگیرید، در این مطلب با ما همراه شوید تا نه تنها به سوالات ذهنی خود برسید، بلکه با آموزش و برپایی یک نقشه راه در زمینه تولید محتوای تخصصی به بهترین نتیجه برسید.

استراتژی محتوا چیست؟

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد، استراتژی محتوا چیست؟ در جواب باید به این عزیزان گفت: برای رسیدن به هر گنجی نیاز به یک نقشه دقیق و هوشمندانه است. استراتژی محتوا در تولید محتوا همان نقشه گنج است. تا نیاز مخاطب خود را شناسایی نکنید، هرگز با او ارتباط صحیح و موثری را برقرار نخواهید کرد. برای رسیدن به اهدافتان در کسب و کار نیاز به استراتژی محتوا دارید تا مخاطب خود را بشناسید و نوع نیاز او را بدانید تا با او ارتباط موثر برقرار کنید. برای شناخت استراتژی محتوای خود و شناسایی کلمات کلیدی موثر و برندسازی محتوایی، ویرا محتوا همان نقشه گنج شماست.

مدیریت تمام رسانه ها

به زبان دیگر استراتژی محتوا به مدیریت تمامی رسانه های موجود در کار شما گفته می شود که توسط آن کار تولید محتوا را به سرانجام می رساند. در این مسیر کارهای بسیار زیادی مانند فروش بیشتر، تولید محتوا در راستای برندسازی، مدیریت شبکه های اجتماعی با کاربری بهینه، آنالیز محتوا بر اساس نیاز مخاطب، تولید محتوا بر اساس ترندهای مخصوص مخاطبین، بهینه سازی محتوا بر اساس آخرین متدهای سئو، تولید محتوا در زمینه های گوناگون، کم کردن هزینه تولید محتوا، شناسایی کلمات کلیدی موثر، افزایش تعداد بازدیدکنندگان، افزایش نرخ تبدیل متقاضی به خریدار یا مشتری، آنالیز محتواهای کاربردی، ارائه انواع سبک های تولید محتوا، تحلیل کلمات کلیدی و مهم ترین رکن استراتژی محتوا یعنی برندسازی توسط تولید محتوایی در استراتژی محتوا محقق می گردد.

معرفی محصول

استراتژی محتوا علاوه بر خصوصیات بالا باید به درستی معرفی محصول نماید و باعث رشد و بهره وری مشاغل شما شود. باید توجه داشته باشید برای چه کسانی تولید محتوا انجام می دهید و چند مخاطب را با محتوای خود درگیر خواهید کرد؟ همانگونه که بیش از یک نفر ممکن است از محصول شما استقبال به عمل بیاورد، ممکن است از محتوای شما نیز بیش از یک نفر بازدید نماید. بنابراین در هنگام ایجاد برنامه ریزی و تعبیه نقشه راه توسط استراتژی محتوا باید نوع بیان مخاطب را در نظر داشته باشید. استراتژی محتوای شما می تواند خوانندگان زیادی را در طیف های گسترده جلب کند از همین رو توجه به سلیقه اکثر مخاطبان مهمترین نکته در استراتژی محتواست.
برای شناخت مخاطبین خود می توانید از کانال های مختلف استفاده کنید. محتواهای مختلف با کانال های گوناگون درآمیخته شده و ذهن هر مخاطب را درگیر می کند. در استراتژی محتوا سعی کنید مشکلات احتمالی مخاطبین خود را رفع نمایید. استفاده از انواع محتوا می تواند کاربردهای مختلفی را پیش روی مخاطبان بگذارد.

آنچه شما را منحصر به فرد می کند!!!

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی شما را بهتر می کند. شما باید به روشی دقیق تفاوت خود را در زمینه های مختلف بیان کنید و به مخاطب بشناسانید. در این مواقع است که یک محتوای یونیک و مخاطب پسند می تواند شما را به اهدافتان برساند. یکی از بهترین انواع تفاوت ها احترام به شعور مخاطب است. کاری که امروزه بسیاری از فریلنسرها ها آن را انجام نمی دهند و به تولید محتوای تقلبی و بی کیفیت بسنده می کنند.
آنچه که شما را از سایر رقبا متمایز می سازد، تفاوت فکر است. اگر تولید محتوای خود را بر اساس هوشمندی بنا کرده اید، ویرا محتوا بهترین انتخاب برای شماست. تیم تولید محتوای ویرا محتوا در زمینه های مختلف متنی، اینفوگرافیک، پادکست و فیلم خدماتی را ارائه می دهد که کمتر در سایر سایت های تولید محتوا دیده می شود. استراتژی محتوا ویرا محتوا مختص شماست و تمامی گزینه های بیان شده را دارا می باشد.

روی قالب های تولید محتوا متمرکز شوید

شناسایی نوع محتوا یکی از مهمترین نکاتی است که باید در استراتژی محتوا به آن توجه کافی داشته باشید. باید با توجه به نوع نیاز کار خود و سلیقه مخاطب یکی از محتواهای متنی، تصویری، پادکست، اینفوگرافیک و ویدیویی را انتخاب نمایید. با شناسایی مباحثی که می خواهید در آن موضع بگیرید ، باید تعیین کنید که کدام قالب ها برای بودجه تعیین شده شما مناسبند تا بتوانید به بهترین شکل آن موقعیت را بیان کنید.

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام، پینترست و ردیت از جمله مولفه هایی است که اصلا در استراتژی های محتوا آن را جدی نمی گیرند. کانال های در اختیار شما گام به گام رفتن را به شما آموزش می دهند که چگونه آهسته آهسته به هدف خود نزدیک می شوید. تولید محتوا شبکه های اجتماعی را در استراتژی محتوا جدی بگیرید و در مدیریت آن کوشا باشید.

چگونگی تولید محتوا شبکه های اجتماعی

متوجه شدن چگونگی تولید محتوا شبکه های اجتماعی برای افراد عادی می تواند دلهره آور و گنگ باشد. نحوه انتشار، زمان انتشار، هشتگ گذاری با توجه به ترندهای روز، بهینه سازی و برنامه ریزی یکی دیگر از عوامل استراتژی محتوا است که در شبکه های اجتماعی جدی گرفته نمی شود. از قدیم گفته اند کار را باید به کاردان سپرد. تیم استراتژی ویرا محتوا تمامی معیارهای مهم شبکه های اجتماعی مختلف را بررسی کرده و بهترین و برنامه را برای شما طرح ریزی خواهند کرد. نقشه گنج همین جاست، در دست متخصصین ویرا محتوا یک انتخاب هوشمند کسب و کارتان را دگرگون خواهد کرد.

تقویم استراتژی محتوا

از مهمترین نکاتی که باید در استراتژی محتوا در همان ابتدای کار مورد توجه قرار گیرد، تهیه تقویم تولید محتوا است. تهیه تقویم محتوا باعث می شود که نویسنده و تولید کننده محتوا بدون برنامه کار نکند و از نوشته های بی ارزش و بی پایه و اساس استفاده نکند. در تقویم تولید محتوا برنامه کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت را قرار دهید و برای هر یک از بازه های زمانی ساختار خاصی را طراحی نمایید. با تقویم محتوایی به راحتی قدم به قدم مخاطب با شما همراه می شود تا به نتیجه ایده آل برسید.
این نوع نتیجه گیری معامله برد – برد برای شما و مخاطبان است. مخاطب نوع نیاز خود را قدم به قدم شناسایی کرده و با توجه به تحقیق انتخابی دقیق و مناسب را انجام می دهد و شما نیز می توانید محصول خود را به بهترین شیوه معرفی نمایید. خیلی ساده است تا استراتژی محتوا و تقویم محتوایی با توجه به نوع نیاز بازار نباشد، برندسازی رخ نمی دهد. با تیم متخصص ویرا محتوا خود را به عنوان یک برند و مقام معتبر در بازار معرفی کنید.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

اگر مایلید تا برای کسب و کار خود استراتژی تولید محتوا داشته باشید در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با اجرای این مراحل بتوانید نقشه راه خود را به درستی تدوین نمایید.
هدف داشته باشید
در ابتدای امر باید هدف خود را برای ایجاد یک برنامه ریزی درست در حیطه تولید محتوا مشخص نمایید. هدف شما از استراتژی محتوا چیست؟ دلیل بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای کسب و کارتان چیست؟ سوال های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید با مشاورین تیم ویرا محتوا آن را در جریان بگذارید. تیم استراتژی محتوای ویرا محتوا مشاوره رایگان را در زمینه های مختلف در اختیارتان قرار می دهد. هدف خود را مشخص کنید و مشورت تیم ویرا محتوا هوشمندانه به سمت هدف خود حرکت نمایید.

شناخت کامل مخاطب

بعد از مشخص کردن هدف باید مخاطبین خود را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. سلیقه ها و نحوه نگرش انسان برای خرید بسیار متفاوت است. در استراتژی محتوا باید تمامی موارد را درنظر بگیرید. نیاز مخاطب یکی از مهمترین پارامترهای استراتژی محتوا به شمار می رود. با تولید محتوا ارزشمند می توانید تمامی نیازهای مخاطب را به خوبی شناسایی کرده و آن را رفع نمایید. برای شناخت بهتر نیاز مخاطب خود با تیم ویرا محتوا مشورت نمایید. ویرا محتوا با اجرای تکنیک های مناسب و دقیق هدف مخاطبین شما را شناسایی کرده و آنها را برای خریدی بهتر راهنمایی می نماید.

از گذشته درس بگیرید

با یک آنالیز درست و دقیق می توانید فعالیت های پست های گذشته خود را مورد بررسی قرار دهید. با تحلیل و واکنش مخاطبین در گذشته این امکان برای شما به وجود می آید که با توجه به واکنش های مخاطبین خود دست به ایده ای جدید و نو بزنید.

محتوای خود را مدیریت کنید

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، برای محتوای خود تقویم محتوا ایجاد نمایید. چند بخش مهم مدیریت محتوا شامل ایجاد محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است. اگر ویرا محتوا را برای استراتژی محتوا انتخاب نموده اید، دیگر نگران این بخش از محتوای خود نباشید. تیم ویرا محتوا با استفاده از نرم افزار مخصوص در زمینه استراتژی محتوا تمامی مراحل محتوا را به صورت هوشمند و تخصصی را زیر نظر می گیرد.

انتخاب نوع قالب محتوا

تولید محتوا قالب های مختلفی دارد. بعد از شناخت مخاطب خود باید با توجه به نوع نیاز آن یکی از قالب های تولید محتوا را انتخاب نمایید. در استراتژی محتوا انتخاب نوع قالب بسیار حائز اهمیت است.

قالب محتوا

پست های وبلاگ
کتابهای الکترونیکی
مطالعات موردی
قالب ها
اینفوگرافیک
فیلم های آموزشی و تبلیغاتی
پادکست ها
رسانه های اجتماعی

اگر به این مسئله توجه نمی کردید، از امروز به بعد برایتان اهمیت داشته باشد. بسیاری از افراد تولید محتوا را فقط در تولید محتوای متنی می بینند، در حالی که نوع دیگر تولید محتوا می تواند تحولی عظیم را در پیشرفت کار حاصل نماید. برای آشنایی با هر کدام از بخش های بالا با تیم ویرا محتوا تماس بگیرید و با آنها به صورت رایگان مشورت نمایید. دقیق اجرا کردن موارد بالا می تواند فروش هر بخش را تا ۵ برابر افزایش دهد.

انعکاس نمونه کار

نمونه کارهای خود را به خوبی به نمایش بگذارید. یکی دیگر از کارهایی که برای افراد بسیار مهم می باشد، ارتباط با تصاویر و نوشته است. با ایجاد بخشی به عنوان نمونه کار در بخش استراتژی محتوا، و انعکاس درست نمونه، ارتباط مناسبی بین محصول و مخاطب ایجاد خواهد شد.

داستان برند شما

داستان برند خود را هیچ گاه به فراموشی نسپارید. شما داستان موفقیت و برندسازی خود را به وسیله استراتژی محتوا بیان خواهید کرد، پس تمامی سعی خود را برای سراییدن داستانی جذاب و خواندنی به کار بگیرید. با ویرا محتوا قلب داستان برند خود را فتح کنید.

جمع بندی نهایی نکات مربوط به بازاریابی محتوا

بعد از اجرای تمامی این مراحل جمع بندی نهایی نکات مربوط به بازاریابی محتوا شما را چند قدم به جلوتر سوق می دهد. اگر مایلید تا تمامی این موارد را به صورت تخصصی و هوشمند به پایان برسانید، تیم ویرا محتوا در خدمت شماست. هر کسی را بهر کاری ساخته اند. کارهای استراتژی محتوای خود را به تیم های متخصص محتوایی بسپارید.
آینده استراتژی محتوا
بسیاری از افراد استراتژی محتوا را بسیار ساده و کوچک می شمارند. بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده است. بسیاری از این تغییرات را می توان به خاطر پیشرفت چشم اندازهای مخاطب دانست. برای همگام بودن با سایر مردم و ایجاد پرسونای مناسب برای مخاطب باید استراتژی محتوا را جدی گرفت. آینده استراتژی محتوا بسیار روشن خواهد بود.

چرا استراتژی محتوا را به دست متخصصان ویرا محتوا باید سپرد؟

مولفه های در نظر گرفته شده توسط تیم هوشمند استراتژی محتوا ویرا محتوا به شکل زیر می باشد.
ایجاد استراتژی جامع و حاکمیت، مولفه های محور محتوا اجزای محور مردم، هدف استراتژی محتوا ایجاد محتوای معنی دار، منسجم، جذاب و پایدار، توصیف مولفه های محور محتوا، افراد محور که باید بدانید، مغز ترافیک چارچوب استراتژی محتوا، شناسایی اهداف محتوا، معماری پیام رسانی، خلاصه نقش ها و گردش کار، چگونگی مدیریت و نگهداری افراد به صورت روزمره، تعیین ساختار بر نحوه اولویت بندی، سازماندهی و دسترسی به محتوا، نقشه برداری از پیام به محتوا، ایجاد جداول صفحه ای دقیق، شناسایی سیاست ها و استانداردها و تمرکز روی آنها از جمله مولفه هایی است که تیم ویرا محتوا در استراتژی محتوا روی آن تمرکز می نماید.

۵ مرحله مهم چرخه محتوا که به دست متخصصان ویرا محتوا اجرا می شود

حسابرسی و تحلیل: مصاحبه با ذینفعان محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل عینی و ارزیابی محیط محتوا
استراتژی محتوا: تعیین مناطق مالکیت موضعی، طبقه بندی، روند و گردش کار برای تولید محتوا، برنامه منبع و نام تجاری
برنامه: توصیه های کارمندان، شخصی سازی سیستم مدیریت محتوا، برنامه ابرداده و برنامه ارتباطات
ایجاد: نوشتن محتوا، تولید دارایی، مدل حاکمیت، بهینه سازی موتور جستجو(SEO) و تضمین کیفیت
حفظ: برنامه ریزی حسابرسی دوره ای و تعیین اهداف

هریک از بخش های بالا که مربوط به چرخه محتوا است باید توسط متخصصین خود اجرا شود. تولید محتوای تخصصی و برنامه ریزی توسط متخصصین یکی از راه های موفقیت است. با انتخابی هوشمند کسب و کار خود را رونق دهید و یک قدم جلوتر از بقیه قدم بزنید.