
چگونه محتوا نویس حرفه ای شویم؟
آیا تا به امروز از خود پرسیده اید چگونه محتوا نویس حرفه ای شویم؟ اگر مایلید تا به این سوال پاسخ دهید در این مطلب با ویرا محتوا همراه باشید. محتوا یکی از بهترین راه های ارتباطی بین مخاطب و برند مورد نظر است. شما با استفاده از محتوا به راحتی می توانید پیام و هدف محصول مورد نظر را به مخاطب خود برسانید. اگر قصد دارید تا یک نویسنده محتوای موفق باشید، باید محتوایی را ایجاد نمایید که که با مخاطب هدف ارتباط موثر برقرار کند.
مهم نیست که شما به عنوان یک نویسنده چقدر با استعداد هستید، برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای موفق، باید ترکیبی از نویسندگی و مهارت های بازاریابی را در خود تقویت نمایید. اگر مایلید تا تلفیقی از نویسندگی و مهارت های بازاریابی را در خود ایجاد کنید در ادامه مطلب با تیم تولید محتوا ویرا محتوا همراه باشید.

نکات شگفت انگیز در تولید محتوا
نکات بسیار زیادی از تولید کنندگان محتوا در کتاب های مختلف بیان شده است، اما مرور این کتاب ها می تواند هر تازه کاری را دچار سرگیجه نماید. به طور کلی کسی که علاقه مند به تولید محتوا باشد باید چند اصلی را به خوبی فرا گیرد و در کارهای خود از آنها استفاده نماید.
اولین و مهمترین نکته، یادگیری سبک های مختلف نوشتاری و ویراستاری است. قدم بعدی انتخاب مباحث مناسب می باشد. قبل از شروع نوشتن، از خود بپرسید، هدف از محتوا چیست؟ چه کسی آن را می خواند؟
ایده پردازی، تیترهای جذاب، زاویه دید، شناسایی مخاطب هدف و ایجاد متنی سیال می تواند شما را در زمینه تولید محتوای تخصصی و خلاق یاری دهد. اگر مایلید تا با روش های بیشتری از تولید محتوا آشنا شوید، به مجله سایت شهر محتوا مراجعه کنید.
یادگیری سبک های مختلف نوشتاری و ویراستار
خواندن روشی عالی برای تسریع مهارتهای شماست و اولین قدم برای نویسندگی موفق به شمار می رود. اگر کتاب های دیگر را نخوانید و از تجربیات آنها استفاده ننمایید، با بهترین شیوه ها و روش های صنعت ها و بازارهای مختلف آشنا نخواهید شد. توصیه تیم ویرا محتوا به شما این است که یادگیری را از ویدیو ها و مقالات سایت ویرا شروع کنید. سایت ویرا محتوا تولید محتوا را به صورت جز به جز یا قذم به قدم به شما آموزش می دهد. با استفاده از مقالات، پادکست ها و ویدئوها استاد خودتان باشید و از پرداخت هزینه های گزاف بپرهیزید. لازم به ذکر است، ویرا محتوا شما را علاوه بر محتوای متنی در تولید محتوای گرافیکی و تولید پادکست یاری می کند.

سبک های محتوا
هر محتوا سبک خاص خود را دارد. وبلاگ نویسی شخصی و دوستانه است و نسخه های تبلیغاتی باید کوتاه و تاثیرگذار باشند، در حالی که سبک محتوا در اخبار باید دارای اطلاعاتی واضح باشد. برای رسیدن به موفقیت، شما باید بر کلیه سبک های نوشتن تسلط داشته باشید. از سایر سبک ها مانند تولید پادکست یا همان تولید محتوا صوتی، تولید محتوا گرافیکی و ویدیویی غافل نشوید.
مباحث مناسب را انتخاب کنید
همانطور که گفته شد، قبل از شروع نوشتن، از خود بپرسید هدف از محتوا چیست؟ چه کسی آن را خواهد خواند؟
دانستن اینکه به چه هدفی می خواهید برسید به شما کمک می کند تا توضیحات مناسبی برای محتوای خود را تنظیم کنید. درک مخاطب را هدف بگیرید و کلمات کلیدی درست را برای موضوع انتخاب نمایید.
ترند نویسی را از یاد نبرید. ترند نویسی در تولید محتوا باعث می شود با مخاطب خود گام به گام حرکت کنید و بهترین روش را برای حل مسئله پیش رو بیان نمایید.
می توانید ایده هایی را از ابزارهایی مانند BuzzSumo دریافت کنید یا از رسانه های اجتماعی برای دریافت ایده های جالب در موضوع استفاده کنید.
در آخر، باید اطمینان حاصل کنید که عنوان را با دقت انتخاب کرده اید. عنوان باید بسیار جذاب و جالب باشد، زیرا این اولین چیزی است که خوانندگان درباره مقاله شما می خوانند.
سعی کنید از هر روز خود بهتر باشید.
اگر کتابی را در ۲۴ ساعت می توان نوشت با تغییر نگرش و بالا بردن مهارت در ۲۳ ساعت نیز می توان آن را به چاپ رساند. همه چیز در درون جعبه ذهن شما قرار دارد. این جعبه را هر چه می توانید گسترش دهید و مهارت های فردی خود در زمینه های مختلف را بالا ببرید.

زاویه دید خود را در تولید محتوا تغییر دهید
برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما متمایز است و توجه مخاطب را به خود جلب می کند، باید روی رویکردهای جدید فکر کنید و زاویه ای جدید به محتوای خود بدهید. متفاوت دیدن شما در امر تولید محتوا مخاطبان بیشتری را به خود جذب می نماید. چرا باید مردم علاقه مند به خواندن چیزی باشند که قبلاً خوانده اند؟ اینجاست که توانایی شما در نوع دیدگاه مشخص می شود.
به عنوان مثال، افراد برخی از بلاگ ها با پاسخ دادن به برخی از سوالات عجیب و غریب ریاضی، کار بسیار خوبی انجام دادند. این کار آنها در تولید محتوا مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است.
هیچ کس تا به حال به فکر پاسخگویی به چنین سوالات عجیب و غریب مانند پرداخت هزینه حضور در معدن ذغال سنگ نبوده است! حتی اگر به چنین محتوای عجیب و غریب علاقه ای ندارید، همیشه می توانید در مورد چیزی که واقعاً برای خوانندگان بی نظیر و جذاب است، فکر و در نهایت صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب ” بازاریابی محتوا ” مراجعه نمایید.
خود را در تولید محتوا محدود نکنید
همه چیز در شعاع یک حس جذاب است، حسی که از نویسنده برخواهد خواست و به دل خواننده می نشیند. هر پستی که ایجاد می شود، برند شخصی و نوع نگارش نویسندگی شما را بیان می نماید. محتوای شما نوع نگرشتان را بیان می کند. برای جذاب تر شدن محتوای خود می توانید از مطالب کاربردی، نمونه های بارز و اینفوگرافیک استفاده نمایید.
تجزیه و تحلیل نتایج
اگر می خواهید به نوشتن مطالب مؤثر بپردازید، تحلیل نحوه عملکرد محتوای شما بسیار مهم است. شما می توانید تجزیه و تحلیل ها را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی فایده ای برای مخاطب هدف ندارد. امیدواریم در این مطلب شما را برای تولید محتوا متنی با کیفیت یاری رسانده باشیم. برای مشاوره رایگان در زمینه های مختلف می توانید با روابط عمومی ویرا محتوا تماس بگیرید.
دیدگاه یک پست