تیر ۲۴, ۱۳۹۹ دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه

اگر شما هم مانند تمام فروشگاه های بزرگ دنیا در نوشتن توضیح محصول خود مشکل دارید و در پی جواب این سوال هستید که چگونه یک توضیح محصول جذاب بنویسیم؟ بهترین مکان را برای پاسخگویی و رفع مشکل خود انتخاب کرده اید. ما در این مطلب علاوه بر رفع مشکل شما، تکنیک هایی را عنوان خواهیم کرد که مخاطبین هدف به خریداران شما مبدل شوند. در این مطلب با ما همراه باشید.

مشکلی به نام نوشتن توضیح محصول جذاب

نوشتن توضیح محصول جذاب یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بزرگترین فروشگاه های جهان مانند آمازون و ایران مثل دیجی کالا و موتن رو با آن دست وپنجه نرم می کنند. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا بزرگترین فروشگاه های جهان در این زمینه ضعف دارند؟ جواب این سوال بسیار ساده است. بسیاری از فروشگاه ها مخاطبین را به شکل مشتری می بینند و برای فروش محصول خود و کسب درآمد بزرگنمایی می کنند.

اما از طرفی هر متقاضی که علاقه مند به خرید است، انتظار دارد توضیح محصول کاملا صادقانه و با توجه به واقعیت به نگارش درآمده باشد. وجود این دو عامل باعث از بین رفتن اعتماد مشتری و دور شدن مخاطبین هدف می شود.

توضیح محصول در بازاریابی چیست؟

اگر می خواهید توضیح محصولی جذاب و تاثیرگذار بنویسید، ابتدا باید با تعریف ان به خوبی آشنا شوید. توضیح محصول به اطلاعات، ویژگی ها، مزایا و معایب یک محصول خاص گفته می شود که به صورت واضح و مبرهن به نگارش در می آید.

این اطلاعات و ویژگی های می تواند شامل: رنگ، وزن، جنس، عمر مفید، گارانتی ، دستورالعمل های قابل استفاده و مواردی از این دست باشد. هر چه خصوصیات بیان شده کامل و مفیدتر باشد، مخاطب بیشتر جذب محصول می شود.

در توضیح محصول به سوال های مخاطب پاسخ دهید

برخی از مخاطبین برای خرید یک محصول در پی جواب هایی برای سوالت ذهنی خود هستند که نویسنده در توضیح محصول باید بتواند به این سوالات پاسخ دهد. سوالاتی که ممکن است، در هر محصولی ذهن مخاطبین را درگیر نماید. به سوالات زیر در هنگام نوشتن توضیح محصول بسیار توجه کنید.

محصول مناسب چه افرادی است ؟

این محصول در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

تفاوت این محصول با سایر محصولات هم دسته چیست؟

نحوه کار این محصول به چه شکل است؟

مزیت اصلی این محصول نسبت به سایر محصول ها چیست؟

پاسخ به سوالات ذهنی در نوشتن توضیح محصول

کافی است، قبل از نوشتن توضیحات محصول خود به سوالات ذهنی افراد پی ببرید و به بهترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهید. بعد از یافتن سوالات ذهنی افراد دیگر نگران نوع نگارش نباشید. در این مواقع می توانید پرسونای مخاطبین هدف را سرلوحه نوشته های خود قرار دهید یا سبک دلپسند خود را به اجرا درآورید. برخی از سایت ها، پیج های شبکه های مجازی و کاتالوگ ها طبق الگوریتم خاصی مانند جدول و تصویر توضیحات محصول خود را به نمایش در می آورند.

اگر در تولید محتوای سایت خود سبک خاصی را دنبال می کنید. طبق استراتژی وبسایت پیش بروید. توصیه ما به شما این است که سبک های مختلف نوشتن توضیح محصول را تست کنید و از انتخاب سبک خود مطمئن شوید.

آیا نوشتن توضیح محصول کافی است؟

نوشتن توضیح محصول تمام کار نیست و باید مشتری را ترغیب به خرید کند. شاید به نظر خیلی از افراد این کار سخت باشد، اما با رعایت نکات زیر در محتوای محصول می توانید محصول خود را به سبد خرید مخاطبین اضافه نمایید.

۶  تکنیک شگفت انگیز در نوشتن توضیح محصول حرفه ای

با تکنیک های زیر می توانید توضیحات محصول خود را به طور حرفه ای نگارش کنید

۱-    شناسایی مخاطبین هدف و تعیین پرسونای مخاطب

کسانی محصولات شما را مورد بررسی قرار می دهند که خریدار محصول هستند، بس باید مخاطبین را بشناسید تا بتوانید او را ترغیب به خرید محصول خود نمایید. به او بگویید این محصول چه کاربردی برایش دارد و دقیقا چه کاری را انجام می دهد. عادت ها، نحوه خرید، زمان خرید، نوع نیاز و رده سنی از جمله مواردی است که در پرسونای مخاطب و تولید محتوای محصول باید مورد توجه قرار گیرد. برای فروش بیشتر باید زمان بیشتری برای صرف شناخت مخاطب صرف کرد. هر چه شناخت محصول توسط مخاطب برایش مهم است، شناخت مخاطب نیز باید برای نویسنده توضیح محصول مهم باشد.

۲-    توضیح محصولی ساده، روان و مختصر بنویسید

کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند، به خوبی بر این امر واقف اند که محتوای محصول را باید هوشمندانه و کوتاه نوشت. مطلب هرچه کوتاه تر و مفیدتر باشد، مخاطب برای خواندنش وقت بیشتری خواهد گذاشت.

۳- در نوشتن توضیح محصول دام پهن کنید!

در نوشتن توضیح محصول حتما از مزایای محصول خود عنوانی را بیان کنید و آنها را به اختصار توضیح دهید. برای این که مخاطبین را به مشتری تبدیل نمایید، باید علاوه این که آن را با محصول آشنا می کنید، ویژگی های خاص محصول را توضیح دهید. با این کار می توانید برای او دام پهن کرده و اشراف آن بر محصول را چندین برابر کنید.

۴– در توضیحات محصول به او اعتماد بدهید

تمامی شک و تردید های که برای مخاطبین به وجود می آید را از بین ببرید و این کار فقط با توضیح محصول حاصل می شود. هر چقدر در مخاطب بیشتر حس اعتماد شکوفا شود، شک و ترید در خرید کمتر می شود.

۵- در توضیحات محصول از لحن مخصوص استفاده نمایید

لحن در نوشتن توضیح محصول بسیار کارآمد و موثر است. لحن گفتار و نوشتار شما می تواند نام برند شما را در ذهن مخاطب حک کند. حتی الامکان سعی کنید از لحن های طنز و غیر رسمی استفاده کنید تا ارتباط مخاطبین با متن بیشتر شود. هر چه لحن خبری و رسمی باشد، برقراری مخاطب با محصول سخت تر خواهد بود.

۶- سئو محتوا یا بهینه سازی متن توضیحات محصول را جدی بگیرید

سئو محتوا یا بهینه سازی متن توضیحات محصول برای موتورهای جستجو را بسیار جدی بگیرید. با این کار می توانید علاوه بر شناساندن محصول رتبه بهتری برای سایت شما داشته باشد. در بهینه سازی محتوا تصاویر را جدی بگیرید. گاهی یک تصویر می تواند برابر با چندین هزار کلمه باشد. چنانچه دوست دارید در زمینه محتوا ایده های نابی را فرا بگیرید می توانید از طریق مطلب ” ایده های ناب برای تولید محتوا ” مراجعه نمایید.

حرف آخر در نوشتن توضیح محصول جذاب

هر چه در نوشتن توضیح محصول با مخاطبین بیشتر ارتباط برقرار کنید و صادقانه تر محصول خود را معرفی نمایید، فروش بالاتری خواهید داشت. در توضیحات محصول محتوای مورچه ای و کوتاه را از یاد نبرید و قدرت کلمات را دست کم نگیرید. بجای استفاده از کلمات زیاد، مختصر و مفید کار کنید. جذابیت در سادگی است. تولید محتوای گرافیکی ، تولید پادکست و تولید محتوا متنی خود را به تیم تخصصی تولید محتوا ویرا محتوا بسپارید.