اسفند ۱۵, ۱۳۹۸ دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه

اینفوگرافیک یکی از روش های تولید محتوا گرافیکی است که در بین مخاطبان بسیار محبوب می باشد. اینفوگرافیک را افراد می توانند در صنعت های مختلف استفاده نمایند. اینفوگرافیک ها اطلاعات پیچیده را به روشی جذاب و بصری ساده و شیرین به نمایش در می اورند. در بخش تولید محتوای گرافیکی انواع اینفوگرافیک ها را بیان کردیم و حال می خواهیم تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با انواع اینفوگرافیک ها با ما در این مطلب همراه باشید. برای در مطالبی همچون اینفوگرافیک چیست؟ چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنید؟ و مزایای تولید اینفوگرافیک می توانید به بخش تولید محتوا گرافیکی مراجعه کنید.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک آماری

اینفوگرافیک پردازش

اینفوگرافیک آناتومیک

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافیک مبتنی بر مکان

اینفوگرافیک گاه شمار

اینفوگرافیک سلسله مراتبی

اینفوگرافی رزومه تصویری

پس از اطمینان آنچه برای اینفوگرافیک لازم دارید، می توانید یکی از نوع های اینفوگرافیک را برای کار خود انتخاب کنید.

اینفوگرافیک آماری

برای معرفی انواع اینفوگرافیک ها ابتدا از نوع آماری آن شروع خواهیم کرد. اینفوگرافیک های آماری از تایپوگرافی، نمودارها برای ارائه تحقیقات، حقایق و ارقام به صورت بصری استفاده می کنند. اینفوگرافیک آماری کمک میکند تا داده ها جالب تر و آسان تر ارائه شوند و هضم کردن اعداد یا جداول برای مخاطبین ساده تر می شود. یک اینفوگرافیک آماری می تواند روی یک تحقیق واحد یا تجسم اطلاعات متمرکز شود ، یا از ترکیبی از تجسمهای مختلف برای ارائه حقایق و ارقام مختلف در مورد یک موضوع استفاده کند. اینفوگرافیک آماری یکی از انواع اینفوگرافیک به شمار می رود که ما می توانید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید. این نوع از اینفوگرافیک های آماری برای اهداف آموزشی و ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع یا علت ایده آل است. اینفوگرافیک های آماری معمولاً از نظر متنی کم و متمرکزتر از داده ها هستند.

اینفوگرافیک informational

اینفوگرافیک های اطلاعاتی برای توضیح یا ساده کردن یک موضوع از ترکیب متن و عناصر بصری استفاده می کنند. یا خوانندگان را از طریق یک سری مراحل راهنمایی می کنند. اینفوگرافیک informational را می توان برای خلاصه کردن پست ها و فیلم های طولانی وبلاگ استفاده کرد. همچنین می توانید یک اینفوگرافیک اطلاعاتی را به عنوان یک قطعه محتوای مستقل به اشتراک گذاشت. برای استفاده از مطالب شخصی خود از این الگوی infographic اطلاعاتی استفاده کنید. اینفوگرافیک های اطلاعاتی معمولاً برای روایت یک داستان، از روایت تصویری پیروی می کنند. اینفوگرافیک اطلاعاتی شامل اندازه فونت و یک ظاهر طراحی شده، تصاویر و قرار دادن اشیاء مختلف برای هدایت چشم خواننده از یک نقطه به نقطه دیگر تشکیل شده است.

اینفوگرافیک فرآیند

از جمله انواع اینفوگرافیک ها می توان به اینفوگرافیک فرآیند اشاره کرد که بیشتر در ارائه دستور عمل ها به کار میرود. اینفوگرافیک فرآیندی معمولاً از نمودارها و حتی جدول زمانی استفاده می کند تا خوانندگان را از طریق یک سری مراحل راهنمایی کند یا به ساده سازی فرایند تصمیم گیری کمک کند. این نوع از اینفوگرافیک ها برای ارائه دستورالعمل به کارمندان، توضیح مرحله به مرحله به مشتریان یا برای اهداف سبک و طنز، بسیار مفید هستند.

اینفوگرافیک گاه شمار

اینفوگرافیک گاه شمار یکی دیگر از انواع اینفوگرافیک ها است که در ادامه مطلب آن را مورد بررسی قرار می دهیم. اینفوگرافیک های گاهشمار برای ارائه اطلاعات به ترتیب زمان مفید هستند. شما می توانید به صورت بصری چگونگب تاریخچه نام تجاری خود را نشان میدهند و زمان تکامل آن را به رخ بکشید. برای این کار اینفوگرافیک گاهشمار می تواند به شما کمک کند. برای نمایش خلاقانه داستان نام تجاری خود در صفحه درباره وب سایت خود می توانید از اینفوگرافیک جدول زمانی استفاده کنید. این نوع اینفوگرافیک همچنین می تواند به شما در اهداف مدیریت پروژه مانند ایجاد جدول زمانی پروژه کمک کند.

اینفوگرافیک آناتومیک

اینفوگرافیک آناتومیک جز انواع اینفوگرافیک ها است که در زوایای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دنبال تجزیه و توضیح قسمت های مختلف چیزی هستید؟ اینفوگرافیک آناتومیک می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. این نوع اینفوگرافیک دارای یک قالب نمودار گونه است که می تواند به شما در توضیح مواد تشکیل دهنده، قطعات محصول، ویژگی های شخصیتی و  غیره کمک کند.

اینفوگرافیک سلسله مراتبی

این نوع اینفوگرافیک معمولاً دارای یک هرم است تا به شما در نمایش سطوح مختلف اطلاعات کمک کند. اگر می خواهید اطلاعات را در سطوح مختلف، از جمله اولویت، اهمیت یا دشواری سازماندهی کنید، یک اینفوگرافیک سلسله مراتبی راه خوبی است. اینفوگرافیک لیست به شما کمک می کند تا اطلاعات مبتنی بر لیست را خلاصه و ارائه دهید. اینفوگرافیک سلسله مراتبی می تواند لیستی از موارد ، عوامل و حتی مراحل انجام کار باشد. شما می توانید از این نوع اینفوگرافیک برای خلاصه کردن پست وبلاگ استفاده کنید. اینفوگرافیک سلسله مراتبی جز انواع اینفوگرافیک ها است.

اینفوگرافیک مبتنی بر مکان

اگر می خواهید اطلاعات جغرافیایی را به نمایش بگذارید، اینفوگرافیک مبتنی بر مکان بهترین گزینه پیش روی شماست. از اینفوگرافیک نقشه یا موقعیت مکانی می توان برای نمایش داده ها و آمار محلی، ملی یا جهانی استفاده کرد. برای برجسته کردن مناطق مختلف، می توانید نقشه را رنگ آمیزی کنید و حتی با اضافه کردن جلوه های افقی، پیوندها و انیمیشن ها بین آنها تعامل ایجاد کنید. اینفوگرافیک های مبتنی بر موقعیت مکانی، تصاویری عالی برای افزودن به پست ها، گزارش ها و سخنرانی های وبلاگ شما ایجاد می کنند. همچنین می توانید از آنها به عنوان گرافیک انفرادی استفاده کرده و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا ترافیک و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

اینفوگرافی رزومه ویژوال

یکی دیگر از انواع اینفوگرافیک ها،  اینفوگرافی رزومه ویژوال است.کارفرمایان صدها رزومه را در یک زمان دریافت می کنند و تنها تعداد معدودی از آنها موفق می شوند که در ذهن کارفرمایان باقی بمانند. اگر می خواهید رزومه خود را به سطح بعدی برسانید، ایجاد یک اینفوگرافی رزومه تصویری را در نظر بگیرید. اینفوگرافیک های رزومه سبک جدیدی را در سبک اینفوگرافیک استاندارد ارائه می دهند. آنها برای نشان دادن مهارت ها، علاقه ها، تجربیات و موارد دیگر از تجسماتی مانند رادیال ها، میله های پیشرفت ، نمادها و فلش استفاده می کنند.

نکاتی برای برجسته کردن اینفوگرافیک شما

اکنون که انواع مختلف اینفوگرافیک ها را می شناسید، در ادامه مطلب چند نکته را برای ایجاد انواع اینفوگرافیک ها بیان می کنیم. اگر برای تولید محتوای گرافیکی، تولید پادکست، تولید محتوای متنی خود ایده دارید، می توانید به مطلب”ایده های ناب برای تولید محتوا” مراجعه کنید.

  1. اصلی و خلاق باشید

میلیون ها اینفوگرافیک و تصاویر در اینترنت موجود هستند. اگر می خواهید مورد توجه شما قرار بگیرد، چیزی منحصر به فرد و متفاوت ایجاد کنید. خلاق بودن باعث عجین شدن مخاطبین با انواع اینفوگرافیک های شما می شود.

قبل از ایجاد اینفوگرافیک خود تحقیقاتی انجام دهید. دریابید که چه نوع مباحثی برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود و چه سؤالاتی ممکن است، ذهن مخاطبین شما را درگیر کرده باشد. جستجو کنید تا ببینید تصاویر جالب یا اینفوگرافیک های جالب موجود در این موضوع وجود دارد یا خیر. زاویه ای تازه را برای ایجاد اینفوگرافیک های کار شده در نظر بگیرید.

  1. مخاطب خود را بشناسید

مهمترین کاری که باید قبل از ایجاد اینفوگرافیک انجام دهید، شناخت مخاطبین است.  نوع موضوعاتی که دوست دارند را درک کرده آنها را پیدا کنید. طراحی های خود را طبق سلیقه و علاقه آنها انجام دهید. شما همچنین باید از نوع لحنی که مخاطبان استفاده می کنند، آگاه باشید. شما همچنین باید کانالهای اجتماعی را که بیشتر مورد استفاده مخاطبان شما قرار می گیرند را مورد بررسی قرار دهید. تا انواع اینفوگرافیک ها را طبق سلیقه آنها انجام دهید.

  1. از رنگ ها و قلم های جذاب استفاده کنید

روانشناسی رنگ در تولید انواع اینفوگرافیک ها بسیار موثر است. بازاریابان در سراسر جهان برای ایجاد طرح های مؤثر به رنگ ها و قلم های جذاب متکی هستند. اگر اینفوگرافیک شما از رنگ ها و قلم هایی استفاده نمی کند که مخاطبینتان آنها را دوست دارند، محتوای شما مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. از متخصصان این زمینه در تیم ویرا محتوا کمک بگیرید تا به شما در انتخاب بهترین رنگ ها و قلم ها برای طراحی های اینفوگرافیک کمک کنند.

  1. با نمادها و گرافیک ها را رسم کنید

متن بسیار زیاد می تواند ظاهر اینفوگرافیک را خسته و نگران کننده جلوه دهد. برای تولید انواع اینفوگرافیک ها از متن اندک استفاده نمایید. یکی از راه های جلوگیری از محتوا نویسی می توانید از زیرنویس ها، برچسب ها، زیرنویس ها، نمادها و تصاویر استفاده کنید.

  1. ایجاد سلسله مراتب بصری

ایجاد سلسله مراتب بصری در تولید انواع اینفوگرافیک ها موثر خواهد بود. سلسله مراتب بصری می تواند با ذهن انسان ها بازی کرده و آنها را از یک نقطه به نقطه دیگر ببرد. ایجاد سلسله مراتب بصری باعث می شود که طراحی اینفوگرافیک شما به جای اینکه با انواع و اقسام اطلاعات به هم ریخت عجین باشد،  تمیز، جذاب تر و حرفه ای تر به نظر برسد. نکته مهم در سلسله مراتب بصری تعاملی کردن محتوای گرافیکی است.

تولید انواع اینفوگرافیک خود را از سایت ویرا محتوا بخواهید. این سایت یکی از معتبرترین سایت های تولید کننده محتوای گرافیکی به روش های انواع اینفوگرافیک و موشن گرافیک است. ما گارانتی بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت را به شما ارائه می دهیم. هوشمندانه انتخاب کنید تا هوشمندانه کسب و کار اینترنتی و فیزیکی خود را به پیشرفت برسانید. سایت ویرا محتوا برای تولید محتوای تخصصی شما در هر سبکی اعم از تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی یا تولید پادکست، تولید محتوا گرافیکی و استراتژی محتوا مشاوره رایگان در نظر گرفته است. ما به شما کمک می کنیم تا بازدید و فروش خود را چند برابر کنید.