تولید محتوای اینستاگرام

یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار و پر کاربرد در دنیای فضای مجازی و سوشیال میدیا، اینستاگرام است. شاید هیچ رسانه اجتماعی به اندازه اینستاگرام نتواند افراد مختلف را به خود جلب کند. چرا که با تولید محتوای اینستاگرام می توان فضایی ایجاد کرد که همه افراد به استفاده از آن ترغیب شوند. اینساگرام شبکه اجتماعی جذابی است که امکان انتشار واشتراک عکس ها، فیلم ها و محتوای متنی به راحتی در آن وجود دارد. در واقع با انتشار هر پست در اینستاگرام شما تولید محتوای اینستاگرام انجام داده اید. از همین رو برای جذب مخاطب بیشتر و فالوور های دائمی داشتن محتوای جذاب و خلاق یک نیاز اساسی است.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام در واقع نوعی شبکه اجتماعی است که از سال ۲۰۱۰ برای انتشار و اشتراک گذاری عکس ها و فیلمها طراحی شده است و اولین نسخه اپلیکیشن آن روی گوشی های آیفون ۴ نصب شد. با نصب این اپلیکیشن برروی گوشی های اندروید و باز کردن حساب کاربری می توان از آن استفاده و برای خود پروفایل و صفحه ایجاد کرد. برای این که بتوان در اینستاگرام فعالیت کرد، نیاز به تولید محتوای اینستاگرام دارید. تولید محتوا می تواند از محتوای متنی گرفته تا عکس و فیلم متفاوت باشد.

این شبکه نسخه ساده شده فیسبوک است که برای به اشتراک گذاری تصاویر به کار می رود.

تولید محتوای اینستاگرام
تولید محتوای اینستاگرام

کاربرد اینستاگرام

در اینستاگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی می توان یک حساب کاربری باز کرد، پروفایل ایجاد کرد و یک صفحه شخصی یا پیج داشت. عکس و ویدئو به اشتراک گذاشت و لایک گرفت.

نحوه تولید محتوای اینستاگرام باکیفیت

استفاده از قالب مناسب

یکی از مهمترین قسمت های تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت که بتواند محاطب بیشتری را جذب کند، استفاده از قالب مناسب و تصاویر جذاب است. ابزارهای زیادی برای کمک به شما درخلق تصاویر حرفه ای وجود دارند که موجب می شود مانندیک کاربر حرفه ای پست های اینستاگرامی جذاب خلق کنید.

استفاده از بانک عکس

اگر برای فروش محصولات خود می خواهید در اینستاگرام تبلیغاتی راه بیندازید و بازدید و فروش بیشتر را تجربه کنید، باید بانکی از عکس محصولات خود داشته باشید. یک عکس خلاقانه موجب شگفتی فالوورهای شما می شود.

استفاده از عکس‌های باکیفیت در تولید محتوای اینستاگرام

شاید تعداد زیادی عکس در فضای مجازی وجود داشته باشد و هیچ کدام از کیفیت خوبی برخوردار نباشند اما می توانید به دنبال عکس های مرغوب، با کیفیت و مشابه بوده و از آنها در جهت تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

ترکیب فرمت‌ها

یکی از راههای جذب کاربران در فضای اینستاگرام استفاده از فرمت های مختلف محتوایی می باشد. به عنوان یک کاربر اینستاگرام باید انواع فرمت های محتوایی را در دسترس کاربران خود قرار دهید. بدین ترتیب با داشتن چندین پست و یک فیلم چند ثانیه ای روش منحصر به فردی را برای تولید محتوای اینستاگرام به کار برید. یکی از اشتباهات می تواند استفاده از عکس های زیاد در پست گذاری باشد بنابراین با ایجاد تنوع در مضامین محتوایی می توانید کاربران را ترغیب به ادامه ماندن در پیج خود نمایید. استفاده از گیف ها نیز راه مناسب دیگری در جذب مخاطبان است.

تولید محتوا اینستاگرام چیست؟

تولید محتوای اینستاگرام در واقع همان تولید عکس، فیلم، ویدیو، صوت و یا متن است که بر طبق هدفی که دارید موجب علاقه مندی هرچه بیشتر کاربران و جذب به صفحه اینستاگرامی شما می شود. به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌کند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود. در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خود در اینستاگرام، جایی که می‌توانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه می‌دهیم.

نقش تولید محتوای اینستاگرام در رشد کسب و کار

امروزه کاربران زمان زیادی را در اینستاگرام می گذارنند و شما می توانید آن را به عنوان نوعی بیزینس ببینید و ازاین فرصت به نفع کسب و کار خود استفاده کنید. اگر قصد دارید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، مهم است که فالوور های بیشتری را به صفحه خود جذب کنید. شرط این کار تولید محتوای اینستاگرام مناسب در محیطی صمیمی و ارتباط و تعامل با مشتری می باشد تا مشتری را به برند شما وفادار سازد.

رشد کسب و کار شما در اینستاگرام مرهون یک چیز است: تولید محتوای باکیفیت

اگر زمان کافی یا حتی ایده مناسبی برای انتشار و اشتراک در پیج اینستاگرام خود ندارید، به هیچ وجه ناامید نشوید. چرا که تیم متخصص تولید محتوای ویرا محتوا در تمامی مراحل ایجاد پیج اینستاگرام، تولید محتوای اینستاگرام و به اشتراک گذاری آن در کنار شماست. این که عکس های خود را از کجا به دست آورید، چه موضوعاتی را برای تبلیغ برند خود در نظر بگیرید و ایجاد جذابیت بصری در تولید محتوای Instagram نکات مهمی هستند که می توانید با خیالی آسوده با تیم ویرا محتوا در میان گذاشته و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

چرا تولید محتوای اینستاگرام؟

اگر هیچ برنامه ای برای تولید محتوای اینستاگرام ندارید نباید انتظار رشد کسب و کار خود را داشته باشید. محتوا مانند جریان خون در رگها می باشد. برای رشد و پایداری تجارت خود باید محتوای دائمی و جذاب تولید کنید. چرا که بازاریابی محتوایی بسیار تاثیرگذار و مهم می باشد. از همین رو در تمامی روش های بازار یابی تولید محتوا نیاز اساسی است.

معرفی محصولات و خدمات

معمولا بخش مهمی از محتوای اینستاگرام به معرفی محصولات و خدمات شما اختصاص دارد. با تولید محتوای اینستاگرام مفید می توانید محصول خود را معرفی نمایید و مشتریان زیادی را جلب کنید.

اطلاع رسانی محتوای سایت

شما می توانید محتوای سایت خود را در اینستاگرام کپی کرده تا کاربران اینستاگرام هم از آن بهره‌مند شوند، گاهی لازم است کاربران اینستاگرام ما به سایت ما سر بزنند. برای اینکار می‌توانید محتواهای جذاب سایت خود را در اینستاگرام منتشر کنید. به طور مثال یک استوری از سایت خود بگذارید و یا مطلب جدیدی را به اطلاع کاربران خود برسانید. با این روش کاربران را از محتوای سایت خود مطلع کرده اید.

محتواهای مناسبتی در اینستاگرام

تولید محتوا در مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، شب یلدا و یا جشن های ملی و اتفاقات و حوادث می تواند در معرفی برتند شما به کاربران کمک کرده و نظرشان را جلب می کند. باید در مناسبت ها محتواهای مرتبط را در اینستاگرام خود منتشر کنید. تولید محتوای انگیزشی نیز راهکار مناسبی برای جذب مخاطب می باشد.

انتشار محتوای تعاملی در تولید محتوای اینستاگرام

استفاده از محتوای تعاملی که منجر به تعامل شما با مخاطبانتان می شود ازاهمیت زیادی برخوردار است. به طوری که موجب دیده شدن پست و استوری شما شده و بازدید صفحه شما را بالاتر می کند.

پاسخ به سوالات مخاطبان

برای جذب مخاطبان بیشتر یکی از کارها پاسخگویی به سوالات کاربران درباره کسب و کار تان می باشد. شما می توانید در یک ویدئوی چند دقیقه ای به تمامی سوالات پاسخ دهید. برای پاسخ به سوالات از تجربه خودتان و هم از کامنت‌هایی که داشته اید استفاده کنید.

تک پست‌های مسابقه‌ای

با تک پست‌های مسابقه‌ای می توانید مخاطبان را دعوت به یک مسابقه کوچک کنید. با این کار مخاطبان را ترغیب به همکاری و بازدید از پست های خود می کنید.