تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی یکی دیگر از انواع تولید محتوا است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تا سخن از تولید محتوا می شود بسیاری از کاربران تصور می کنند محتوا صرفا متن نوشتاری است. اما هر نوع داده ای که بتواند موضوعی را مطرح کند و بیننده یا خواننده را به درک درستی از مطلب برساند، محتواست.
محتوا می تواند از نوع متنی، صوتی و یا تصویری باشد که هر کدام از آنها به نوبه خود از خصوصیت ویژه ای برخوردار هستند. محتوای صوتی از سال ۲۰۰۴ رواج پیدا کرد و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت که همین امر موجب گسترش آن، چه در بخش اجرایی و چه در بخش ارائه شد.

محتوای صوتی یا پادکست چیست؟

شاید همه شما این جمله معروف را شنیده باشید ” فقط صداست که می ماند”. این جمله کاملا درست است. طبق قانون نیوتن انرژی از بین نمی رود فقط از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود. صوت در واقع نوعی انرژی است که هیچ گاه از بین نمی رود و ماندگاری طولانی و مادام العمر دارد. حتما خیلی از شما هنوز صدای مادرتان را از کودکی به یاد دارید که کلمات را به شما آموزش می داد یا حتی صدای معلمان خود را یا انواع آهنگ ها و ریتم هایی که سالها پیش شنیده اید. این ها مصداق محتوای صوتی هستند و ماندگاری آنها را اثبات می کند. تولید محتوای صوتی یکی از ماندگارترین نوع محتوا می باشد که موجب یادگیری و جذب بیشتر مخاطب می گردد. در واقع محتوای صوتی یا همان پادکست مترادف با رادیو اینترنتی می باشد. نوعی صوت اجرا شده با هدفی خاص که متقاضی آن را مشخص و یا در خواست می کند.

در تعریف دقیق تر محتوای صوتی به هرنوع فایل صوتی که هدف از آن اطلاع رسانی، آموزش و یا رساندن پیامی در باره موضوعی خاص باشد، اشاره می کند. هرگاه شما به ضبط صدا برای انتشار در فضای مجازی اعم از سایت های مختلف، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی می پردازید، تولید محتوای صوتی کرده اید.

تاریخچه پادکست

استفاده از تولید محتوای صوتی (پادکست) به طور کاملا حرفه ای و هدفمند برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ مورد استفاده قرار گرفت. این کلمه در روزنامه گاردین توسط بن هامرلی به کار برده شد. کلمه پادکست از ترکیب دو کلمه ” آی پد” و ” بردکست” ساخته شد و معنای رادیو اینترنتی از آن برداشت شد. رادیو اینترنتی همان صوتی بود که امکان گوش دادن آن از طریق کامپیوتر یا گوشی شخصی به راحتی فراهم می شد. امروزه نیز همچنان محتوای صوتی یا پادکست همان مفهوم و کاربرد را دارد.

اهمیت تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی یا پادکست از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع از تولید محتوا دارای اصول و قواعد خاصی می باشد که باید در ساخت آن رعایت گردد. پادکستی که کاملا منطبق بر قواعد و اصول تولید شده باشد بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جذب می کند و موجب اشتراک گذاری بالای آن می شود.

۱۰ دلیل مهم استفاده از پادکست

تقویت ارتباط با مشتریان
حرکت کردن هم جهت با رقبا
بازدید بیشتر کاربران از سایت
افزایش رتبه سایت در گوگل
برخورداری از تیمی متخصص
تولید محتوای منحصر به فرد
در اختیار گذاردن مطالب کاملتر
استفاده از مطالب جذاب شنیداری
امتیاز گوگل به محتوای صوتی
جلب رضایت بیشتر کاربران
خصوصیات محتوای صوتی

محتوای صوتی مانند دیگر انواع محتوا دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که آن را از دیگر انواع محتوا متمایز می کند. در اینجا به تعدادی از مهمترین ویژگی های آن اشاره می کنیم:
با یک بار دانلود کردن قایل امکان استفاده دائمی از آن بدون اینترنت وجود دارد.

عدم نیاز به اینترنت برای گوش کردن به محتوای صوتی
امکان پخش از طریق انواع دستگا ههای دیجیتال
امکان استفاده در هر ماکان و زمان
امکان استفاده اختیاری از موضوع دلخواه

مزایای استفاده از محتوای صوتی

استفاده از محتوای صوتی باعث افزایش و ماندگاری یادگیری و به یاد سپردن محتوا می شود. احتمالا بسیاری از شما شعری را که خوانده اید به یاد ندارید اما اگر همان شعر را به صورت موسیقی گوش داده باشید به خوبی به خاطر سپرده اید. همچنین محتوای صوتی قابلیت این را دارد که در هر مکانی قابل استفاده باشد و حد اکثر استفاده از زمان را برای یادگیری می توان در نظر گرفت. در طول مسیر، در مسافرت، در تاکسی و یا هر زمانی که بخواهید می توانید پادکست مورد علاقه خود را به راحتی گوش دهید. استفاده از پادکست مهارت های شنیداری را بالا برده و موجب افزایش تمرکز و دقت می شود. افزایش قوه تخیل و تجسم نیز از دیگر مزایای استفاده از محتوای صوتی است. به طور مثال گوش دادن به نمایشنامه های صوتی می تواند به تجسم فضای نمایشنامه کمک کند و باعث رشد و تقویت خلاقیت شما شود.

بهترین زمان استفاده از محتوای صوتی

بسیاری از افراد زمان زیادی برای مطالعه ندارند مخصوصا اگر شاغل باشند و تمامی طول روز را در محل کار می گذرانند. اما برای گوش دادن به محتوای صوتی به راحتی می توان در هر لحظه که اوقات فراغتی حاصل شد پادکست خود را گوش کرد. حتی قبل از خواب می توان با هندزفری به یادگیری از طریق گوش کردن به پادکست پرداخت.
بر طبق تحقیقات بهترین زمان یادگیری صبح ها می باشد. مغز در این زمان آمادگی امل برای یادگیری مطالب جدید دارد. بنابراین شما می توانید در هنگام صرف صبحانه، هنگام رفتن به محل کار یا دانشگاه فایل صوتی آموزشی خود را گوش دهید و شب هنگام قبل از خواب آن را مرور کنید. این به یادگیری بیشتر موضوع کمک می کند.

یک پادکست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که برای تولید محتوای متنی رعایت یک سری از اصول نگارشی و قواعد خاص مهم و تاثیرگذار است، در تولید محتوای صوتی حرفه ای نیز رعایت اصول و قواعد مهم است. یک محتوای صوتی مناسب باید دارای جذابیت بوده و بتواند مخاطب را در همان ثانیه های اول پخش جذب کند. باید پاسخگوی نیاز مخاطب باشد و سوالات او را به نحو احسنت پاسخ دهد. از افراد متخصص و خوش صدا در تولید پادکست استفاده شده باشد. مفید و مثمر ثمر باشد و از گفتن مطالب نامرتبط پرهیز شده باشد. فایل صوتی در کمترین حجم ممکن تولید شود و دانلود آن به راحتی و به سرعت انجام شود. همچنین از کیفیت صدای واضح و خوبی برخوردار باشد و شنونده احساس خوشایندی از گوش دادن داشته باشد. ویرا محتوا با استفاده از تیمی متخصص و حرفه ای تمامی موارد ذکر شده را در تولید محتوای صوتی به کار برده و تولید پادکست با کیفیت و مفید را تضمین می کند.

قیمت تولید محتوای صوتی

در تولید محتوای صوتی یکی از نکاتی که ممکن است سفارش دهنده را دچاار نگرانی کند، هزینه تولید محتوای صوتی است. این تصور وجود دارد که تولید پادکست هزینه هنگفتی را بر سفارش دهنده تحمیل می کند در حالی که ویرا محتوا با ارزانترین قیمت به تولید محتوای صوتی حرفه ای می پردازد. از همین رو نگران هزینه تولید محتوای صوتی نباشید چرا که منفعتی که تولید محتوای صوتی نصیب شما می کند ارزش هزینه کردن دارد.
قیمت محتوای صوتی تحت تاثیر عواملی مانند مدت زمان پادکست، موضوع پادکست، حجم فایل و غیره متفاوت می باشد. اما با ویرا محتوا از پادکست های آموزشی مفید، ارزان و با کیفیت برخوردار می شوید. ما به فکر سود شما هستیم.

تولید محتوا صوتی ویرا محتوا

در مجموعه ویرا محتوا فایل‌های مختلف صوتی – آموزشی وجود دارد که در زمینه های مختلف ارائه می شود. ما با دارابودن تیمی متخصص و حرفه ای در زمینه های مختلف با بالاترین کیفیت تولید محتوای صوتی کرده و با قیمت مناسب ارائه می دهد.
بدین ترتیب ویرا محتوا در جلسات مشاوره رایگان با شناسایی کسب و کار شما و در جهت رونق بخشیدن به آن، استراتژی درست را انتخاب کرده و بهترین محتوای صوتی را تولید می کند.

چرا ویرا محتوا ؟

تیم ویرا محتوا بسته به نیاز و علایق کارفرمایان و با توجه به نوع کسب و کار مشتریان، از گویش ها و الحان متنوعی برای تولید فایل‌های صوتی استفاده می کند. ویرا محتوا همچنین با داشتن گویندگانی ماهر، خلاق و با انگیزه در عرصه تولید محتوای صوتی فعالیت می کند.
یکی از رایج‌ترین محتواهای صوتی، محتواهای آموزشی است که به صورت صوت در فضای اینترنت پخش می شود. تولید محتوای صوتی داستانی، تجاری، علمی و آموزشی از دیگر تولیدات ویرا محتوا است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. با استفاده از پادکست می توان در زمان بسیار کوتاه و بالاترین تاثیر بر مخاطبان محصول کاربران را به بازار پر هیاهوی کسب وکار معرفی کرد.
ویرا محتوا با ارائه بهترین محتوای صوتی موجب افزایش بازدیدکنندگان سایت شما شده و آمار مخاطبان شما را بالا می برد.
در دنیای پیشرفته امروز که گسترش اینترنت تعداد کاربران را بالا برده است و افراد زیادی با مراجعه به گوشی های همراه روزانه از فضای مجازی استفاده می کنند. در نتیجه تولید محتوای صوتی بسیار کاربردی بوده و افراد زیادی این روزها از فایل های صوتی استفاده می کنند. به طور مثال بسیاری از افراد برای آموزش زبان انگلیسی، ترکی، آلمانی و انواع دیگری از پادکست ها مانند آموزش تولید محتوا، افزایش رتبه سایت در گوگل و یا هر آنچه شما بخواهید، سعی می کنند از فایل های صوتی استفاده کنند. با ویرا محتوا هوشمندانه عمل کنید.