
رازهای تولید پادکست موفق
پیش بینی می شود درآمد آگهی پادکست تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰٪ رشد داشته و به ۶۵۹ میلیون دلار برسد. اگر می خواهید جز این گروه ها باشید و پیشرفت کاری خود را ببینید در مقاله رازهای تولید پادکست موفق با ما همراه شوید. سایت ویرا محتوا تولید پادکست های زیادی را در طول سابقه کاری خود انجام داده است. ما افتخار می کنیم که توانسته ایم در زمینه های مختلف پادکست هایی را تولید کنیم که به صورت رایگان در اختیار مشتاقان این حرفه قرار گیرد و روز به روز موجب پیشرفت مخاطبین شود.
ما پادکست را یکی از کلیدهای موفقیت یک وبلاگ نویسان می دانیم و امیدوارم با کمک سایت ویرا محتوا و خواندن این مقاله تصمیم بگیرید که تولید پادکست خود را شروع کنید. برای شروع سفری جذاب و هیجان انگیز در این مطلب با ما همراه باشید.
روش هایی که بیان می شود، ترکیبی از تجربه من و بینشهای درخشان صاحب نظران تولید محتوا صوتی می باشد که به شما کمک می کند با استفاده از فناوری پادکست امپراتوری جدید خود در صفحات وب و دنیای دیجیتال را آغاز کنید. برای اطاعات بیشتر در این باره می توانید در این مطلب با سایت ویرا محتوا همراه باشید.

امپراتوری رسانه ای شما آغاز شد
امپراتوری شما از زمانی آغاز می شود که شما مالک پادکست خود شوید. این یک نظریه بسیار تاثیرگذار در تولید پادکست توسط “پادشاه پادکستینگ”، پل کالیگان ارائه شده است. برای اینکه بتوانید در این مسیر موفق شوید باید صاحب نام دامنه پادکست خود باشید. پادکست شما باید به خوبی شما و نوع کیفیت کارتان را بازگو نماید. در اینجا چند ایده تخصصی برای کمک به شما در رابطه با تولید پادکست ارائه می شود تا بتوانید اهداف خود را در این زمینه به راحتی دنبال نمایید. هدف ما در این مطلب نشر پادکست های شما توسط مخاطب است.
کیفیت شرط اول تولید پادکست
یک پادکست صوتی با کیفیت و بی نظیر ایجاد کنید. اولین و مهمترین مقوله در تولید پادکست، کیفیت آن از لحاظ شنوایی است. هر چه میزان کیفیت پادکست تولیدی بالاتر باشد، مخاطبان بیشتر را به خود جذب می نماید. کیفیت بالا میتواند مردم را مجاب کند تا پادکست تولیدی را نشر دهند.

استراتژی تولید محتوا متنی برای پادکست
استراتژی تولید محتوا یا همان ایده برای پادکست را جدی بگیرید. تولید محتوا متنی در وهله بعدی مهمترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. تولید محتوا متنی ارتباط بین پادکست شما و مخاطب می باشد. در تولید محتوای متنی باید استراتژی محتوا داشته باشید تا تاثیرگذاری پادکست چندین برابر شود.
نکات مهم در استراتژی تولید محتوا متنی برای پادکست
– طراحی یک کمپین هوشمندانه
– بررسی رقبا
– تقویت استراتژی توسط تبلیغ ها و شبکه های اجتماعی
– تحلیل مخاطبان هدف و شناخت نوع نیاز آنها
تیم تولید محتوا ویرا محتوا توصیه می کند، تولید محتوای متنی و استراتژی ها را در تولید پادکست به بهترین شکل انجام دهید تا بتوانید پادکست موفقی داشته باشید.
به مخاطبین خود گوش دهید
یکی از مهمترین رازهای تولید پادکست موفق اینست که به میهمانان خود گوش داده و به آنها اجازه دهید داستانهای مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. این کار باعث می شود تا علاوه بر شناخت مخاطبین از تجربیات آنها در تولید پادکست استفاده نمایید. شما باید روابطتان را با مخاطبان خود پرورش دهید و به آنها بگویید که قسمت های جدیدی از تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند و در تولید محتوا صوتی بعدی منعکس شده آن را گوش دهند. این کار باعث سرمایه گذاری مخاطب و وفاداری آن در ادامه مسیر تولید محتوای موفق و با کیفیت می شود. ساخت پادکست برای اینستاگرام به خوبی می تواند تجربیات مخاطبین را به شما انعکاس دهد.

نترسید!!!
هیچگاه از تبلیغ نمایش خود نترسید. ترس باعث کاهش کیفیت تولید پادکست می شود. شما نمی توانید با یک کار تمامی اقشار جامعه و مخاطبین خود را راضی نگه دارید. در هر صورت افرادی پیدا می شوند که از شما و کارهایتان گله کنند. به جای ترس، شور، اشتیاق و سر مستی را به انعکاس درآورید. به مخاطبین خود با کارهایتان بفهمانید که چقدر ارزشمندند و برای رضایت آنها تمام تلاشتان را می کنید. اگر تولید پادکست را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، از هم قشرهای خود حمایت نمایید تا توسط همان افراد مورد حمایت قرار گیرید. با این کار افراد بیشتری شما و کارهایتان را دنبال می کنند.
با این تکنیک سریع تر رشد کنید
به جای ایجاد محتوا برای وسیع ترین مخاطبان، مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید. سیت گودین یکی از برندهای دیجیتال مارکتینگ در کتاب بازاریابی خود می گوید: “به جای اینکه محصول خود را برای تمامی قشرها تولید کنید، برای قشر خاص و مشخصی این کار را انجام دهید. وقتی هدفتان تولید پادکست برای همه اقشار جامعه باشد تا درگیر شوند، بندرت کسی را خوشحال می کنید. این روش ناکارآمد بوده و اثرگذاری بسیار کمی خواهد داشت. اما هرچه بیشتر با مخاطب بسیار مشخصی صحبت کنید، سریعتر رشد خواهید کرد و به تدریج همان افراد خاص شما را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت.
روی شنوندگان خود متمرکز شوید
اگر محتوای صوتی شما به حل مشکلات شنوندگان نپردازد، خیلی زود محبوبیت خود را از دست خواهد داد. علاوه بر حل مشکلات، پادکست تولیدی می تواند الهام بخش، آموزنده و باعث مبانی رشد مخاطب باشد. در این صورت است که شنوندگان را با پادکست خود درگیر می کنید.
داگ ملویل، مدیر ارشد تنوع TBWA ، در اجلاس بازاریابی محتوا Forbes در ماه گذشته در مورد رازهای تولید پادکست موفق صحبت کرد. او در این باره گفت: در تولید پادکست الهام گرفتن را از یاد نبرید. الهام ما در تولید پادکست و محتوای اخیر، کارمندان فعلی شرکت بودند. آنها به ما یاد دادند که باید تمامی مخاطبین را بشناسیم و بهترین امکانات را با توجه به نوع نیازشان فراهم سازیم. این کارمندان به ما یاد دادند، بهترین نقطه و مکان را برای نشستن مخاطبین انتخاب نماییم.

Triff درباره تولید پادکست میگوید: “بازار پادکست به ویژه در ۲۴ ماه گذشته بسیار رقابتی شده است. استراتژی هایی که در سال های قبل به طور موثر کار کرده اند، امروز برای موفقیت کافی نیستند. این آمار بدین معنی است که در تولید پادکست می بایست هر لحظه مخاطبین مورد بررسی قرار گیرند. پیش بینی می شود درآمد آگهی پادکست در دنیا تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰٪ رشد داشته و به مرز ۶۵۹ میلیون دلار برسد.
مزایای تولید پادکست
– ایجاد رابطه نزدیک تر، ارتباط صمیمانه با شنوندگان و مخاطبین
– برجسته شدن توانایی های شما
– ایجاد پتانسیل تبلیغاتی و کسب درآمد
– پاسخ به بازخوردها به صورت جامع
– راه حلی مناسب، ساده و مقرون به صرفه برای انتقال محتوا
– تولید پادکست و صرفه جویی در زمان
علی
اسفند ۷, ۱۳۹۸
این پست عالیه. ممنونم بابت انتشار چنین پست های مفید و موثری