تولید محتوای شبکه های اجتماعی

تولید محتوای شبکه های اجتماعی یکی از مواردی است که مخاطبان برای جذب افراد آن را دست کم می گیرند. با نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی به خوبی متوجه خواهید شد که این مبحث چقدر سودآور خواهد بود. با توجه به آماری که در روزهای گذشته اعلام شد، روزانه افراد بین ۴ تا ۶ ساعت اوقات خود را در شبکه های اجتماعی به سر می برند. این آمار می تواند نگران کننده باشد. اما من می گویم انسان باید از فرصت ها استفاده کرده و در این فضا بهترین بهره را ببرد.

کریستیانو رونالدو باشید!

نیم نگاهی به درآمد کریستیانو رونالدو بیاندازید! او ثروتمندترین فوتبالیست دنیا است و بیشترین دستمزد را در بین فوتبالیست های دنیا کسب می کند. اما جالب است بدانید، این بازیکن معروف فوتبال از شبکه های مجازی بیشتر از تخصص خود درآمد کسب می نماید. جالب تر می شود اگر بدانید، نه تنها او بلکه معروفترین بازیگران دنیا و ایران از طریق شبکه های اجتماعی خود درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند. افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که تا قبل از فعالیت در این فضا اوضاع مالی مناسبی نداشتند و بعد از فعالیت در این حوزه دگرگونی عظیمی در زندگیشان رخ داده است.

تولید محتوا شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

کسب و کارهایی در ایران و نقاط مختلف دنیا هستند که بعد از آغاز فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی تحولات گسترده ای به خود دیده اند. فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار آنها شده است. حال سوال اینجاست، چگونه چنین رونقی در کسب و کار افراد ایجاد شده است؟ فروش های چند برابری و شناسایی چهره های مخاطب مختلف چگونه رخ داد؟ تمامی جواب ها یک کلمه است، جدی گرفتن تولید محتوا شبکه های اجتماعی.

ابتدا شناخت مخاطب و نوع نیاز آن و سپس برقراری ارتباط درست باعث رونق کسب و کار و پیشرفت های متنوع شده است. اگر تصمیم دارید تا به دنیای گسترده شبکه های اجتماعی ورود کنید و پست هایی را ایجاد نمایید که افراد منتظر آن هستند و آنها را غافلگیر کنید، یا می خواهید بازدید از پست های رسانه های اجتماعی را به حداکثر برسانید و در میان دریایی از محتوا حرف اول را بزنید و زیبایی محصولات خود را به رخ بکشید در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

چه عناصری باعث اشتراک پست ها می شود؟

هر چه درک بهتری از ذهن مخاطبان خود داشته باشید، ارتباط موثرتری با آنها برقرار خواهید کرد. به یاد داشته باشید که چه شخصی پشت موبایل و یا سیستم کامپیوتر خود نشسته و چگونه فکر می کند. با شناسایی ذهن و نیاز مخاطب می توانید محتوای خود را مرتب کنید تا به صورت مکرر به اشتراک گذاشته شود. تاکید دوباره ما برای برقراری ارتباط مناسب با توجه نوع نیاز مخاطب تولید محتوا شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با کمک گرفتن از تیم متخصص ویرا محتوا در زمینه تولید محتوا شبکه های اجتماعی بازدید و رونق کسب و کارتان را تا ۸ برابر افزایش دهید. اگر فعالیت شبکه های اجتماعی شما به صورت ممتد باشد این عدد تا ۷۰ برابر افزایش خواهد یافت. کافی است، نیم نگاهی به محتواهای تولید شده در شبکه های اجتماعی تیم ویرا محتوا بیندازید تا به برتری کیفیت آنها به نسبت سایر سایت ها و پیج ها پی ببرید.

تولید محتوا شبکه های اجتماعی انجام دهید و جایزه بگیرید

در ادامه چند جایزه برایتان در نظر گرفته ایم، با خواندن هر یک از قدم ها جایزه خود را کسب خواهید کرد و یک قدم به پیشرفت در زمینه تولید محتوا شبکه های اجتماعی و فروش چند برابری نزدیک تر خواهید شد. این نکات را در ذهن داشته باشید و آنها را جدی بگیرید. ما با این تکنیک ها کولاکی در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ایجاد می کنیم. ۱-  شناسایی محصول ۲- گوش دادن ۳- ارتباط با مخاطب ۴- شناسایی نوع نیاز مخاطب ۴- برنامه ریزی (استراتژی تولید محتوا شبکه های اجتماعی) ۵- گزارش دادن ۶- انتشار ۷- نظارت ۸- جابجایی بین چندین حساب رسانه اجتماعی. تیم ویرا محتوا برای افرادی که می توانند تولید محتوا شبکه های اجتماعی را با متدهای بیان شده انجام دهند، جایزه در نظر گرفته و آنها را با بهترین تعرفه قیمت تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در تیم خود جای می دهند.

برای فراگیری و بررسی هر یک از بخش های بالا می توانید با تیم ویرا محتوا ارتباط برقرار کنید. ویرا محتوا تیمی متخصص و مجرب در زمینه تولید محتوا شبکه های اجتماعی را دور هم جمع کرده و تولید محتوای تخصصی شبکه های اجتماعی را با بهترین کیفیت به انجام می رساند.

مهمترین قدم در تولید محتوا شبکه های اجتماعی

چرا مردم پست ها را به اشتراک می گذارند و یا مورد مطالعه و دیدن قرار می دهند؟ بسیار ساده است، ارتباط درست و مناسب با پست باعث این کار خواهد شد. لازم به ذکر است، نوع محتوا و اشتراک آن با توجه به روابط افراد صورت می گیرد که باید به آن توجه نمود. انگیزه های کلیدی بسیار زیادی برای اشتراک وجود دارد که در مطلب زیر به چند مورد از آن اشاره کرده ایم.

  • خودمان را برای دیگران تعریف کنیم
  • برای آوردن مطالب ارزشمند و سرگرم کننده برای دیگران
  • برای رشد و تغذیه روابط
  • برای اطلاع از دلایل و مارک هایی که به آنها اهمیت می دهیم

علاوه بر دلایل بالا ایجاد محتوای احساسی می تواند منجر به افزایش اشتراک و لایک در شبکه های اجتماعی شود. مطالب اگر خنده دار، متحرک، روشن کننده، الهام بخش، تکان دهنده، احساس ترس و بحث برانگیز باشد، در اکثر مواقع به اشتراک گذاشته می شوند. حال به مجله روانشناسی ساینس نگاه کنید به خوبی متوجه خواهید شد، مطالبی که در مورد احساسات باشد به خوبی پشتیبانی و به اشتراک گذاشته می شود. به این بخش از مطالب این مجله روانشناسی معروف توجه کنید.

به اشتراک گذاری داستان یا اطلاعات ممکن است تا حدی باعث برانگیختگی مخاطب شود. هنگامی که افراد از نظر فیزیولوژیکی برانگیخته می شوند، خواه به دلیل تحریکات عاطفی یا دلایل دیگر، عصب خودمختار فعال می شود، که باعث انتقال اجتماعی می شود. ”

تولید محتوا شبکه های اجتماعی علمی خاص نیازمند نیست!

علم تولید محتوای شبکه های اجتماعی یک علم دقیق نیست، اما باید از  دستورالعمل های خاص پیروی نماید. با پیروی از این دستورالعمل ها شانس خود را برای به اشتراک گذاشتن مطالب را بالا ببرید. یکی از این علم ها داستان سرایی است. با داستان و بازی کردن خواسته ها، نیازها و روانشناسی مخاطبان می توان به طور چشمگیری مخاطبین را چندین برابر کرد. منظور از داستان  متن، عکس و یا یک کلیپ ویدیویی است.

غالباً از رسانه های اجتماعی برای اشاره به فرم های طولانی تر استفاده می شود که می تواند شامل داستان باشد. با این حال، یک داستان در این زمینه می تواند یک عکس ، تاک یا کلیپ ویدیویی باشد.

در داستان پیام را ساده بیان کنید

برای ایجاد ارتباط مثبت با برند، از احساسات مثبت مانند الهام، روشنایی یا سرگرمی استفاده کنید.

احساس اضطراری و جایزه را در تیتر و نوشته درج کنید

به طور مثال اگر ما تیتر همین نوشته را “فروش خود را ده برابر کنید” یا “اسرار پنهان تولید محتوا شبکه های اجتماعی” بگذاریم. بازدید چند برابر خواهد شد؟

حال اگر به جای فروش خود را ده برابر کنید اینگونه می نوشتیم” آشنایی با تولید محتوای شبکه های اجتماعی” بازدید به چه صورت خواهد بود؟

کنجکاوی مخاطب را در نظر بگیرید

به تیترهای زیر توجه کنید ببینید تا چه اندازه می تواند کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

– ۱۵ نکته قدرتمند از چیزهایی که تا به امروز ترامپ گفته است

–  ۳۲ کار شگفت انگیز که می توانید در حین بارداری انجام دهید

ارائه تیترهایی از این دست می تواند مخاطبان شما را چندین برابر افزایش دهد. مخاطب با متن، عکس و ویدیو هایی که حس کنجکاوی به آن هدف ارتباط مناسبی برقرار می کند. در سال ۱۹۹۲، یک دختر کوچک با تکرار “من تنها یک کودک هستم” مردم سراسر جهان را متحیر کرد. او وجهه ای از دنیا را دید که تا به آن وقت کسی آن را ندیده بود. با استفاده از زیبایی شناختی و ارتباط مناسب در تولید محتوا شبکه های اجتماعی می توانید مانند این کودک ارتباط مناسبی با مخاطبین خود برقرار کنید.

اعتبار سنجی اجتماعی اهرم

همه انسان ها به نوبه ای تمایل زیادی دارند مورد تایید قرار گیرند. مطالعه (پاور آف لایکس) Power of Likes   نشان داد که کاربران رسانه های اجتماعی علاقه بسیار شدیدی به مطالب تایید شونده خود دارند و در اعتبارسنجی هایی که باعث شناخت و تایید آنها باشد، بیشتر شرکت خواهند کرد. شرکت های معروف دنیا با همین روش فروش خود را تا ۴۴ درصد افزایش دادند. جالب است بدانید ۶۰۰۰۰۰ نفر به مخاطبین شرکت گل در امریکای لاتین با همین روش اضافه گردید.

سریع واکنش نشان دهید

صدای جیر جیر و ارسال فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، ردیت و پینترس خود را همیشه روشن بگذارید تا بلافاصله بعد از کامنت ها و نظرات واکنش نشان دهید. ارتباط آنلاین و لحظه ای با مخاطب باعث ماندگاری آنها و تبلیغات رایگان توسط آن فرد برایتان می شود. در این مواقع احساسات فرد مقابل برانگیخته شده و ارتباط بسیار راحت تری برقرار می کند. به این کار بحث و جدل اهرمی در شبکه های مجازی گفته می شود که در کتاب های روانشناسان و نویسندگان معروف توضیح داده شده است.

مخاطبان خود را باهوش و درجه یک جلوه دهید

طبق تحقیقات انجام شده، ۳۵ درصد از افرادی که هوششان مورد توجه قرار گرفته باشد، خریدهای بیشتری از سایت انجام می دهند. در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را باهوش و درجه یک جلوه دهید، این تکنیک بسیار موثر بوده و همانطور که گفته شد باعث افزایش ۳۵ درصدی فروش خواهد شد.

شایعات آبدار

چرا مردم شایعه می کنند؟ معمولاً به این دلیل است که اطلاعات به اشتراک گذاشته نمی شود و روی به این کار می آورند. شایعات، جالب و جذاب است. محتوای شایعات به این دلیل لایک و به اشتراک گذاشته می شوند که کمی از شوخ طبعی، کمی از احساسات و کمی از دسته بندی های تعریف را در بر می گیرند.

چگونه این کار را بصورت آنلاین انجام دهیم؟

حال سوال اینجاست، چگونه این کار را بصورت آنلاین انجام دهیم؟ تیم متخصص ویرا محتوا تمامی کارهای گفته شده را با استراتژی تولید محتوا شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کرده و با مناسب ترین هزینه انجام می دهد.

همانطور که گفته شد، دلایل و روش های بسیار زیادی برای افزایش فالوور در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست و ردیت وجود دارد. برای ارتباط مناسب و افزایش فروش خود می توانید با تیم ویرا محتوا به صورت رایگان مشاوره تولید محتوا شبکه های مجازی را انجام دهید.