ترند نویسی

ترند نویسی به عنوان یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ مورد توجه بسیاری از افراد در حوزه کسب وکار وب می باشد. اما ترند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ ترند در معنای لغوی یعنی روند. در واقع ترند در حوزه های گوناگون دارای معانی مختلفی می باشد و کاربرد زیادی درعلوم مختلف دارد. در حیطه مدیریتی به معنای کاهش یا افزایش است اما یکی از حوزه هایی که ما بیشتر با این کلمه سرو کار داریم، حیطه مد می باشد. ترند در مُد، معنای فراگیر شدن را تداعی می کند. در حقیقت هر موضوعی که مردم بیشتر به دنبال آن باشند و در آن مورد سوالات زیای برایشان پیش بیاید یا مورد توجه باشد، ترند است.

تاثیر ترند در تولید محتوا

ترند نویسی هم به عنوان یکی از زیر شاخه های تولید محتوا می تواند به افزایش بازدید توسط کاربران کمک کرده و موجب افزایش رتبه سایت گردد. البته به طور معمول ترند دارای بازه زمانی می باشد و در یک مدت زمان خاص مورد توجه کاربران قرار می گیرد و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود. به همین جهت برای ترند نویسی همواره باید به نیاز کاربران و توجه آنها به مسائل روز تسلط کافی داشت و در صدد رفع نیاز آنها برآمد. این که در حال حاضر توجه مردم به چه بخشی از کسب و کار معطوف است یا اساسا نیاز مردم چیست ؟ موضوع مورد توجه محلی است یا جهانی و چه رقیبانی برای آن وجود دارد، همه این موارد باید در حیطه دانش ترند نویسی و محتوا نویسی حرفه ای باشد.

ترند نویسی چیست؟

ترند نویسی و فضای مجازی

یکی از فضاهایی که این روزها پُرشده از انواع ترندها، شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک ، یو تیوب و لینکدین می باشد. برای استفاده از ترندها نیاز به خلاقیت و تعامل خوب با مردم دارید. یک ترند نویس حرفه ای باید بداند مردم در این زمان به دنبال چه مباحثی هستند و کدام موضوعات در حال فراگیر شدن است. حتی اعتقاد ما این است که برای ترند نویسی باید همواره یک قدم جلوتر از مردم بود تا بتوان به موقع عمل کرد.

تولید محتوای ترند، تنها راه ارتباط با ذائقه مخاطب

شناخت مردم و کاربران، توجه به زمان طلایی از نکاتی است که در ترند نویسی باید مورد توجه قرار گیرد. در یک برهه خاص از زمان بعضی از مسائل بسیار مورد توجه هستند. البته شناخت تمامی عوامل موثر در ترندینگ بسیار مشکل بوده و هوشمندی بالایی را می طلبد. چرا که موضوعات ترند هر چند وقت یکبار تغییر می کند. از همین رو تشخیص ترندهای پُرکاربرد و بکار گیری آنها در دنیای رقابتی کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

الگوریتم ترند (Trend) چیست؟

همانطور که می دانید در دنیای امروز فضای مجازی و موتورهای جستجو یکی از اصلی ترین رسانه اطلاعاتی می باشد و بستر مناسبی برای اطلاع رسانی، در جریان گذاردن جدیدترین اخبار و رویدادها در تمامی زمینه ها می باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل دارای الگوریتم های ویژه ای برای موضوعات ترندنویسی هستند. این الگوریتم ها در درون سیستم ها بوده و از فریب دادن توسط بقیه محفوظ می مانند. قطعا در هیچ شبکه اجتماعی نمی توان عوامل موثر در ترند و ترندنویسی را شناسایی کرد چرا که این عوامل کاملا نسبی می باشند.

ترند نویسی

گوگل ترند چیست؟

گوگل ترند یکی از ابزارهای پرکاربرد در گوگل برای پیدا کردن موضوعات ترند است که بشتر توسط وبلاگ نویسان، تولیدکنندگان محتوا، ترند نویسان و صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل ترند در واقع نشان می دهد کاربران در یک بازه زمانی بیشتر به چه مسائلی توجه کرده اند و بیشترین کلید واژه ای توسط آنها مور جستجو قرار گرفته کدام است. اطلاع از ترندها می تواند نقطه عطفی برای رونق کسب وکار شما باشد. از طرفی دیگر نیاز کاربران و توجه آنها کاملا مشخص شده و می توان در همان زمینه به تولید محتوا پرداخت.

ترند نویسی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی گوناگون از الگوریتم های مختلف برای شناسایی ترندها و موضوعات جدید استفاده می کنند. به عنوان مثال اینستاگرام یکی از برنامه هایی است که در زمینه ترند موفق عمل کرده است. در توئیتر موضوعاتی که در زمینه های مختلف ارسال می شوند و بیشترین بیننده را در یک بازه زمانی و در یک منطقه هستند، به عنوان موضوعات ترند همان منطقه تعریف می شوند. موضوعات ترند در کنار پروفایل افراد همان منطقه مشخص می شود.

نحوه استفاده از گوگل ترند برای تحلیل جستجوی گوگل

کار با ابزار گوگل ترند کار چندان سختی نیست. کاربر به راحتی می تواند به آدرس اینترنتی trends.google.com مراجعه کرده سپس با جستجوی کلی واژه مورد نظر میزان سرچ آن را در نقاط مختلف دنیا مورد بررسی و آنالیز قرار دهد. با این کار به آسانی می توان موضوعات مورد علاقه کاربران را در یک محدوده جغرافیایی و در یک بازه زمانی مشخص تعیین کرد و کلید واژه مورد نظر را مورد بررسی قرار داد. یک ترند نویس حرفه ای باید استفاده از این ابزار سرلوحه کارش قرار گیرد و موضوعات مهم و قابل توجه را استخراج کرده و در همان زمینه اقدام به تولید محتوای مفید نماید. ترند نویسی شاید به ظاهر کار چندان سختی نباش اما بعد از کمی مطالعه و کنکاش متوجه می شوید که از حساسیت خاصی برخوردار است که فقط با یک ترند نویسی حرفه ای می توان ارزش آن را دریافت.

در عکس زیر نمونه ترند دو کلیدواژه در Google Trends کاملا مشخص است. در این تصویر شما می توانید جایگاه کلید واژه را بررسی و احتمالات را در آینده حدس بزنید. در گوگل ترند با استفاده از فیلتر هایی که قرار داده شده می توان تا ۵ کلمه را همزمان با یکدیگر مقایسه کرد. همچنین جستجوی کلمات مشابه و میزان محبوبیت آنها مشخص می گردد. سئو کاران و تولید کنندگان محتوا با استفاده از این اطلاعات دقیق تصمیم می گیرند که چگونه محتوایی تولید کنند تا بیشتر مورد جستجو در گوگل قرار گرفته و به رشد کسب و کار شما و دیده شدن آن کمک کند.

گوگل ترند
گوگل ترند

ترند نویسی و توضیحات محصول

فروشندگان محصول و صاحبان کسب و کار برای بازدید و فروش بیشتر نیاز به شناخته شدن و اعتماد مشتری دارند. یکی از مهمترین مساله در این باره ایجاد ترافیک رایگان و سئو می باشد. بااجرای سئو سایت در صفحه فروشگاهی سایت خود می توانید ترافیک بالایی را ابه وجود آورید. با استفاده از موضوعات تند و ترند نویسی مناسب می توانید بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و در نتیجه فروش بیشتری از محصول خود داشته باشید.

ترند نویسی و ایجاد ذائقه در مخاطب

نحوه نوشتن شرح محصول، میزان توضیحات، نوع زبان بیان و به دست آوردن رتبه برتر در گوگل توسط ترند نویسی و توضیح محصول می تواند به فروش بیشتر منجر شود. توضیح خوب و مناسب محصول می تواند فروش را تا چندین برابر افزایش دهد. اساسا با شناسایی مخاطبان و نوع جهان بینی آنها می توان با ترند کردن موضوعی ذائقه خاصی در مخاطب ایجاد کرد و آنها را به سمت استفاده و خرید از محصول سوق داد. بنابراین دادن اطلاعات کافی درباره محصول، بیان خصوصیات کلیدی محصول، ایجاد حس نیاز و رضایت در مشتری و در نتیجه کلیک بیشتر برای خرید از وظایف ترند نویسی در توضیح محصول است.

توضیح محصول باید چگونه باشد؟

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب نیاز است تا در توضیح محصولات از ترند استفاده شود. این که چه موضوعی درتیررس توجه کاربران است می تواند در شناسایی علاقه و نیاز مشتریان بسیار کمک کننده باشد. شناسایی مشتریان هدف، شناسایی بازار، بیان جزییات محصول، استفاده از محصول در محیط های مختلف و در بازه زمانی گوناگون از نکاتی هستند که باید در توضیح یک محصول دیده شود. اساسا ترند نویسی به این سوال کاربر که چرا باید این محصول را انتخاب کنم، پاسخ مناسب می دهد. برای این که توضیح محصول منجربه خرید شود، باید در تولید محتوا دقت ویژه ای شود. به طوری که کاربر را راضی به خرید و استفاده از محصول نماید. استفاده از تولید محتوای متنی در پاراگراف های کوتاه علاوه بر این که ذهن مخاطب را خسته نمی کند به سوالت او نیز پاسخ می دهد.

محتوا باید جذاب، کوتاه و جامع باشد و او را به خواندن ادامه مطالب ترغیب کند.

اگر بتوانید محصولی را خوب توضیح دهید فروشنده خوبی هستید.
ترند نویسی در حوزه گردشگری

مزایای ترند نویسی و توضیحات محصول:

– افزایش نرخ تبدیل
– کاهش سبد خریدهای بلاتکلیف
– کاهش نرخ ارجاع محصولات
– کاهش تماس مشتری برای کسب اطلاعات
– افزایش رتبه سایت در گوگل

استفاده از متن گویا و جامع، استفاده از اینفوگرافیک و تصویرسازی، تولید محتوای ویدئویی، پریز از اغراق و شناسایی مخاطب هدف می توان به نتیجه دلخواه در زمان کوتاه دست پیدا کرد و تعداد کاربران را به مشتریان وفادار افزایش داد.