ایده های ناب برای تولید محتوا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ دسته‌بندی نشده ۲ دیدگاه ها

ایده های ناب برای تولید محتوا

ایده تولید محتوا در حوزه محتوا بسیار حائز اهمیت است. زمانی یک تصویر، نوشته یا فیام مورد رضایت عموم مخاطبین قرار می گیرد که طبق سلیقه و تصور آنها ارائه شود. از این رو داشتن ایده هایی نو در زمینه تولید محتوا می تواند باعث عجین شدن مخاطب با محتوای متنی، صوتی، تصویری و گرافیکی شود. هر چه این محتواها به سلیقه و چهارچوب فکری مخاطبین نزدیک تر باشد در درگیر کردن مخاطب موثرتر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با ایده های توید محتوا با ویرا محتوا در این مطلب همراه باشید.

ایده تولید محتوای ناب، مشکلی که همه با آن دست و پنجه نرم می کنند

مشکلی که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا،  نویسندگان، طراحان، فیلمبرداران، بازیگران، نقاشان، موزیسین ها، فعالان شبکه های اجتماعی  و بسیاری دیگر از اقشار جامعه با آن دست وپنجه نرم میکنند، ایده برای تولید محتوا در زمینه فعالیت خودشان است. ایده برای محتوای با کیفیت و به طور مستمر، کار ساده ای نیست. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا ایده های جالب برای تولید محتوا داشته باشید.  محتوای تازه نه تنها به استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند، بلکه یک فرصت عالی برای ارائه اطلاعات جدید و مفید به مشتریان فعلی و بالقوه است. ایده تولید محتوا در زمینه های مختلف تولید محتوا را جدی بگیرید. موضوع های تولید محتوا می تواند فروش را چند برابر و بازدید از سایت و محصول را افزایش دهد.

"<yoastmark

۴۱ ایده تولید محتوا برای الهام بخشیدن به مطالب جدید

  1. بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا از زوایا و ایده های جدیدی بهره مند شوند. شما نیز می توانید از لیست این شرکت ها استفاده کنید تا موضوعات جدیدی را برای پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی یا فیلم های خود ایجاد نمایید.
  2. در حالت ایده آل، شما در حال برنامه ریزی محتوای آینده خود با استفاده از یک تقویم سرمقاله ای هستید. این کار باعث می شود،  فضای لازم را برای پوشش یا رویدادهای آینده را فراهم کنید. این امر به شما کمک می کند تا جریان ثابتی از مطالب جدید داشته باشید و از محتوای پشتیبان استفاده نمایید. داشتن تقویم محتوا علاوه بر ثبات در تولید محتوا باعث ایجاد ایده های جدید تولید محتوا در ذهن نویسنده محتوا می شود. تقویم محتوا را جدی بگیرید. این ایده محتوا بزرگترین اصل نظم بخشی به تولید محتوای شما است."<yoastmark
  3. از بین دسته های مختلف تولید محتوا در قالب های گوناگون کپی برداری نکنید. به طور مثال، از محتوای یک ویدئو در تولید محتوای متنی استفاده ننمایید. به جای این کار می توانید از محتوای ویدیویی الهام بگیرید و ایده های آن را تغییر دهید. الهام گرفتن از قالب های مختلف محتوا برای بخش های دیگر یکی از بهترین روش های یافتن ایده های نو و ناب تولید محتوا است.
  4. مقالات سایت ها و روزنامه های محلی را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال اگر می خواهید مطالبی درباره راهنمای سفر کردی به تایلند را به نگارش و یا ضبط در بیاورید، سایت های خارجی مورد نظر در این زمینه را مورد بررسی قرار دهید و از نظرات مسافران و و مردم محلی استفاده نمایید. نظرات کاربران محلی بهترین روش ایجاد ایده تولید محتوا است. نظرات افراد محلی هر محصول ایده های جالب برای تولید محتوا به شما می دهد.
  5. به سوالاتی که از طریق رسانه های اجتماعی مطرح می شود، پاسخ دهید. ببینید چه مکالماتی در مورد محصول، خدمات یا صنعت شما رد و بدل می شود. بهترین موضوع برای تولید محتوا استفاده از رسانه های اجتماعی است.
  6. نظرات در مورد پست های قبلی وبلاگ خود را از یاد نبرید. این نظرات می توانند ایده های بی نظیری را به شما در زمینه تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی ارائه دهند. به سوالات پرسیده شده توسط مشتریان در یک پست وبلاگ پاسخ دهید.
  7. برنامه های گفتگوی رادیویی محلی را جدی بگیرید. درباره موضوعاتی که در این برنامه ها درباره آن بحث می شود، بنویسید. اگر می توانید در این برنامه ها شرکت کنید و سوالات مختلفی را مطرح نمایید. شرکت در این نوع مباحث شناسایی مخاطبین هدفتان را به شما می دهد. در عینحال ایده های جدیدی برای تولید محتوا به شما خواهد داد.
  8. رویدادهای سالانه انجمن ها را جدی بگیرید. استفاده از انجمن ها نیز می تواند در این زمینه زمینه به شما کمک بسیار زیادی کند.
  9. مطالب سرگرم کننده و خلاقانه را دنبال کنید و از آنها برای ایجاد محتوا ایده بگیرید.
  10. به افسانه ها رجوع کنید و تصورات غلط در ایده های ناب محتوایی را خود از بین ببرید. هیچ انسانی در زمینه های مختلف در ایده تولید محتوا خود از افسانه ها استفاده نمی کند، این امر را در ایده های جالب در تولید محتوا جدی بگیرید. بهترین موضوع برای تولید محتوا استفاده از افشانه هایی است که انسان های مختلف با آنها بزرگ شده و زندگی میکنند."<yoastmark
  11. لیستی از خبرنامه ها، فیلم ها، وب سایت ها و غیره را از صنعت خود تهیه کنید که برای خوانندگان شما مفید و جالب باشند.
  12. موضوعات داغ و وقایع روز را از یاد نبرید. از جمله عواملی که می تواند مخاطبین را با نوشته، تصویر و ویدیو درگیر کند، وقایع روز است. برای استفاده از وقایع روز از ترند نویسی استفاده کنید. گوگل ترند گزینه مناسبی برا یافتن دغدغه های مردم در بازه های زمانی مختلف است.
  13. مطالعات موردی ایده های جالبی در تولید محتوا به شما می دهد. به طور مثال در مطالعات موردی می توانید موفقیتهای مشتریان خود را به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاشتن تجربیات شیرین مخاطبین گزینه مناسبی در این زمینه به شمار می رود.
  14. از ابزار Google AdWords برای یافتن اصطلاحات و عبارات مربوط به کار خود استفاده نمایید. استفاده از گوگل ادوردز می تواند محتوای سایت شما را قوی تر و دسترسی مخاطبین را راحت تر کند.
  15. از ایده تولید محتوا “اکنون آنها کجا هستند؟” استفاده کنید. فعالیت های جذاب، موضوعات داغ و چهره های محبوب صنعت خود را بررسی کنید و ببینید اکنون این چهره ها کجا هستند و چه کار می کنند و پستی را درباره این ایده بنویسید.
  16. نقل قول های بازیکنان بزرگ صنعت شما را پیدا و لیست کنید.
  17. در مورد چگونگی ایجاد تغییرات برای بهبود خدمات خود بنویسید.
  18. موضوع خود را با یک فرد مشهور گره بزنید! به عنوان مثال، “آنچه مارادونا می تواند در مورد لوله کشی به ما بیاموزد” یا “۱۰ موردی که من از کیم کارداشیان درباره غذای عالی یاد گرفتم. این ایده تولید محتوا بی نظیر است. مطمئنم شما هم به فکر این ایده تولید محتوا برای موضوع بعدی بلاگ، مجله یا سایت خود هستید.
  19. بهترین راه های آماده سازی از یک رویداد صنعتی که در آن شرکت کرده اید را به اشتراک بگذارید.
  20. در مورد چیزی که این هفته یا ماه یاد گرفته اید، پست بنویسید.
  21. از الگوی وبلاگ خود برای الهام بخشیدن به مطالب مضمون در روزهای مختلف هفته استفاده کنید و از پوشش متعادل موضوعات خود اطمینان حاصل کنید.
  22. پست های وبلاگ مربوط به موضوعات خود را مشاهده کنید. پست های وبلاگ شما می تواند ایده تولید محتوا جدیدی را در ذهن شما بیندازد.
  23. پست های قدیمی را مرور کنید و درباره آنها پست های خلاصه ای بنویسید و خوانندگان را با این منابع قدیمی پیوند می دهد.
  24. به یک سایت مقاله مانند Viramohtava بروید و ببینید که دیگران در مورد صنعت شما چه می نویسند. تیم مشاوره ما به شما ایده تولید محتوا یونیک ارائه می دهد تا در زمینه کاری خود حرف اول را در بین رقبا بزنید.
  25. برای جستجوی محبوب ترین عناوین وبلاگ خود از موتور جستجو استفاده کنید و ببینید چه ایده های را موتورهای جستجو به شما پیشنهاد می نمایند.
  26. از وب سایت های رقیب بازدید کنید. تعداد زیادی از سایت های شگفت آور هنوز از کلمات کلیدی متا استفاده می کنند. این سایت ها حتی اگر کلمات کلیدی آن از لحاظ  مزایای SEO صفر باشند از آنها به خاطر ارتباط موثر با مشتری استفاده خواهند کرد. شما می توانید از کلمات کلیدی آنها استفاده کنید.
  27. پست های پیچیده و طولانی وبلاگ را در پست های کوتاه تر و قابل هضم تر خلاصه کنید و برای اطلاعات بیشتر به نسخه طولانی تر پیوند دهید.
  28. داستان سرایی کنید. درباره پست و خدمات خود داستان بگویید و خدمات مختلفتان را در این داستان بیان نمایید. داستان سرایی یکی از ایده های بی نظیر و شگفت انگیز تولید محتوا است. ایده تولید محتوا در قالب داستان سرایی در زمینه تولید پادکست، تولید محتوای ویدئویی و محتوای گرافیکی قابل اجرامی باشد.
  29. شرکت در رویدادهای خیریه و جمع آوری کمک های مالی از جمله ایده های ناب است که باعث می شود ذهنیت مثبتی درباره برند در بین مردم به وجود آید. ناگفته نماند صادق بودن در این امر کاری ضروری و انسانی است.
  30. مشارکت شما در رویدادهای صنعت یا تجارت بهترین ایده تولید محتوا در تولید محتوا تصویری و ویدئویی است.
  31. گرفتن عکس از برندگان مسابقه که از فروشگاه فیزیکی شما بازدید می کنند.
  32. عکسهای تیم های محلی ورزشی، سازمان ها یا رویدادهایی را که حامی شرکت شما هستند را به اشتراک بگذارید
  33. نمودار یا نمودارهایی از کاربردهای متداول محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. ۴۵ درصد مردم از این موارد برای خریدهای خود استفاده می کنند. استفاده از نمودار از جمله ایده تولید محتوایی است که ارتباط مشتریان و محصل را قی تر می کند. تولید محتوا گرافیکی در این زمینه را از یاد نبرید. بهترین نوع محتوایی در انعکاس آمارهای مربوط اینفوگرافیک یا تولید محتوا گرافیکی است.
  34. از عکسها و فیلمهای خود در کانالهای دیگر استفاده کنید. ایده تولید محتوای خود را در یک قالب محدود نکنید و از آنها با اندکی تغییر در قالب های دیگر استفاده نمایید."<yoastmark
  35. برای Google Word یا Flickr کلمات کلیدی را جستجو کنید. این کلمات کلیدی می تواند به پست های وبلاگ شما ترافیک ببخشد.
  36. افراد الهام بخش یا سرشناس در صنعت خود را دنبال کنید و تصاویر آنها را به اشتراک بگذارید. از فعالیت آنها برای الهام بخشیدن به محتوای جدید خود استفاده کنید. این ایده تولید محتوا می تواند در تولید محتوا شبکه های اجتماعی به شما کمک کند. بهترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن تجربیات افراد الهام بخش و سرشناس است.
  37. از تجزیه و تحلیل های خود استفاده کنید تا ببینید افرادی که شما را دنبال می کنند در پی چه چیزی هستند.  این کار آنها را به صفحه شما سوق می دهد و بحث های زیادی را در اطراف موضوع شما ایجاد می کند.
  38. یکی از پست های محبوب وبلاگ خود را در یک سری تصاویر بازیابی کنید.
  39. برای نشان دادن قوانین یا مقررات در صنعت خود ، تصاویر ایجاد کنید.
  40. با ارسال عکس هایی از مشاغل خود در سال های گذشته از ماندگاری خود در این صنعت صحبت کنید. ماندگاری یکی دیگر از ایده تولید محتوا است که باید بسیار به آن بپردازید تا اعتماد و اطمینان مخاطب را جلب نمایید.
  41. یک چالش ۳۰ روزه در تجارت خود انجام دهید و تصاویر منظم از پیشرفت کارکنان و مدیریت خود را ارسال کنید.